Wie weet een goed programma om snel CD's te rippen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
590
Hallo,

Ik ben opzoek naar een programma waar ik muziek cd's kan rippen en opslaan op mijn computer. Ik weet dat het met Windows Media Player kan, Maar dat vind ik niet snel genoeg gaan. Wie weet nog een beter programma wat daarvoor geschikt is?
 
AudioGrabber is goed, of CDex is een goede optie.

Ik heb audiograbber gedownload. Maar hij duurt onzettend lang als die een audio cd aan het rippen is :confused: Per liedje duurt het ongeveer 3 a 4 minuten totdat ie klaar is en naar de volgende track gaat. Kan ik hem ook sneller laten gaan en dat de kwaliteit gewoon hetzelfde blijft?
 
Ik heb audiograbber gedownload. Maar hij duurt onzettend lang als die een audio cd aan het rippen is :confused: Per liedje duurt het ongeveer 3 a 4 minuten totdat ie klaar is en naar de volgende track gaat. Kan ik hem ook sneller laten gaan en dat de kwaliteit gewoon hetzelfde blijft?


Helaas met a.g. dezelfde ervaring vooral bij hogere bitrates met MP3

Freerip werkt sneller.

Kijk voor de kwaliteitsverhouding bitrates/omvang hier:

http://www.valijn.nl/Muziek.htm#_Geluidskwaliteit_MP3
 
Waar ik me elke keer weer over verbaas, is dat we liever in een Fiat 500 rijden en onze Ferrari in de garage laten staan. Met Windows Media Player 11 heb je een uitstekende audio-ripper en -brander in huis. Zoals Valijn al zei, wel de juiste bitrate instellen in Extra, Opties, tab Rippen. En 128 Kbps is de meest gebruikte compressie voor pop-muziek. Met die instelling ript WMP11 razendsnel.
Bekijk de afbeelding.

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan