photoshop brush alleen binnen selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
hoi

ik heb met photoshop CS2 een stuk geselecteerd, en ik wil alleen binnen die selectie kleur hebben.. als ik met een brush of paint bucket doe, komt er ook kleur buiten de selectie. (zie bijlage) hoe kan ik dit voorkomen?
 

Bijlagen

  • brush.JPG
    brush.JPG
    47,4 KB · Weergaven: 29
dit werkt als ik in een nieuwe laag iets selecteer. Wat ik doe, ik selecteer het groene, select -> modify -> border, en als ik dan in een nieuwe laag ga 'brushen' krijg ik dit probleem.. :confused:
 
Heb het net ff geprobeerd maar hier werkt t wel zelfs met een nieuwe laag erbovenop:confused:
 
Zie foto

Weet iemand anders misschien hoe dit komt :eek:
 

Bijlagen

  • 33.jpg
    33.jpg
    35,2 KB · Weergaven: 27
hier nog een bijlage..
misschien dat het iets is qua instellingen ofzo?
 

Bijlagen

  • raar.JPG
    raar.JPG
    69 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Doe eens alleen een selectie maken en dan meteen inkleuren ipv modify -> border
 
Zo heb ik het altijd gedaan de manier waarop jij het doet ken ik helemaal niet
 
nou wat ik namelijk wil ik wil de rand om het groene stuk rood maken, dan selecteer ik het groene stuk, breid ik het uit met modify-> expand, en dan neem ik de rand met modify->border. Zo heb ik de rand geselecteerd, en wil ik die dus rood maken. Heeft iemand anders dan misschien een idee hoe ik dat kan doen??
 
het kan zijn dat de tool die je gebruikt hebt om je selecitie te maken de feather niet op 0 px had staan maar bv op 5. je krijgt dan uitloop van de brush ook al is het een hard/hard tip brush (het heeft dus niets te maken met het feit of je een soft brush gebruikt) ik hoop dat het nu wel lukt.

featherpj9.jpg


dit is wat ik bedoel. je ziet dat ook al gebruik ik een hard brush (neem dat van mij aan) de brush overloopt buiten de selectie omdat de feather op > 0 staat
 
waar kan ik die feather vinden?
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook snel masker gebruiken en dan select->invert
dan kleuren maar!
en voor kleuren kan je trouwens ook paint gebruiken, net zo makkelijk ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan