S-VHS naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter2310

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
Berichten
2
Hallo ,

Ook ik heb enige problemen met het overzetten van oude VHS opnamen naar DVD.
Ik heb 1 jaar geleden nog speciaal voor de deze aktie een nieuwe S-VHS recorder gekocht omdat de andere 2 JVC montage recorders niet meer naar behoren werkten.

Ik probeer nu met Nero Vision mijn opnamen op DVD te krijgen.
Het beeld wat ik in de monitor van Nero Vision te zien krijg is z/w en zonder geluid.
Recentelijk de nieuwe PC van Aldi aangeschaft met extra 1 GB aan intern geheugen dus dat moet voldoende zijn.

Wat is nu de juiste verbinding tussen videorecorder en PC?
Uitgang op recorder is alleen een scart en een aparte audio line out.
Ik heb een scartadopter gierop aangesloten waarop ik een s-vhs(y/c) en de 2 audiokabels aansluit.
Deze kabels worden op de PC aangesloten op de s-vhs ingang en de audio in.
Achter op de PC zit tevens een scart aansluiting maar deze gebruik ik dus (nog) niet.
Bij het configureren in Vision krijg ik wel de melding dat de recorder niet wordt herkend!

Mijn vraag luid dus:
Is het op deze manier mogelijk om de S-VHS beelden naar de schijf te kopiëren?
Waarom heb ik geen geluid en blijft het beeld z/w?
Moet er aan deze opstelling toch nog iets toegevoegd worden?

Dank voor jullie evt.reactie.


Peter
Zevenbergen
 
Geluid: gaan de 2 audiokabels (middels kabel 2x tulp male naar jack stereo 3,5 mm) in de blauwe line-in achter op je computer?
Zwart wit beeld probleem heb ik ook nog steeds niet opgelost.
 
Geluid: gaan de 2 audiokabels (middels kabel 2x tulp male naar jack stereo 3,5 mm) in de blauwe line-in achter op je computer?
Zwart wit beeld probleem heb ik ook nog steeds niet opgelost.


De audiokabels heb ik op 3,5 mm jack maar ook op cinch L+R geprobeerd, beiden geen resultaat.
Directe ingave op mijn Logitech Z10 speakers geeft wel geluid.
Of ik zie een bepaalde instelling op m`n geluidskaart (Realtak) over het hoofd of er is een probleem met een ingang.
Alle andere audio via WMP of een DVD programma geeft geen probleem.
Z/W beeld is opgelost, instelling in Nero Vision, input geen "S-VHS" maar "samengesteld" terwijl ik S-VHS input geef, ook al zo vreemd.

Groet,
Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan