Help: .VOB ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duveltje

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
Berichten
8
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een filmcamera gekocht: Samsung VP-DC161. Hier is geen software bijgeleverd.
Ik heb een DVD+RW schijfje erin zitten. Dus ik kan het schijfje gewoon in mijn PC plaatsen.

Ik heb filmpjes opgenomen. En deze op mijn PC gezet. Deze worden weggeschreven als .VOB. Ik kan ze alleen afspelen met Nero ShowTime.
Ik heb allerlei fragmenten opgenomen en deze zitten in 1 bestandje. Ik wil deze fragmenten los opslaan en bewerken (met bijvoorbeeld de namen van de mensen die erin spelen).
Maar ik heb al een aantal programma's geprobeerd: Movie maker: kan bestanden niet laden. magix video de luxe: pakt de filmpjes af en toe, maar kan bestand niet knippen zodat ik de losse fragmenten kan opslaan.

Wie kan mij helpen hiermee????
Ben al een tijdje hiermee bezig, maar ik krijg 't gewoon niet voor elkaar.:(

Alvast bedankt,

Duveltje
 
je kan de vob omzetten naar avi(divx/xvid codec), elk videobewerkingsprogramma kan daar mee overweg.

Een goede gratis converter is SUPER van erightsoft
 
Waar kan ik dat vinden? Want als ik het intik op internet. Dan krijg ik wel iets ervan.. maar kan nergens de download knop vinden...
 
off-topic
Naar aanleiding van jouw berichtje hier heb ik het inmiddels ook op mijn PC staan en dit programma is inderdaad wel heel erg veelzijdig, SUPER.

Gebruikte altijd WinAvi, maar dit kan veel meer en... gratis:D

Ben blij meerdere mensen op een goed spoor te hebben gezet.:thumb: :D
Kwam deze bij toeval tegen daar ik een goede flv converter zocht.
 
Hoi
Ik heb nu da programmatje geinstalleerd (SUPER) Maar ik kan geen handleiding vinden. (lijkt ik nu een beetje blond:eek: )
 
Als het filmpjes zijn die je zelf opgenomen hebt, dan kan je het redelijk simpel oplossen. Hernoem .vob gewoon naar .mpg

Als ik mij niet vergis, zijn vob-bestanden gewoon mpg-bestanden maar met informatie over ondertitels en zo. Maar aangezien je de filmpjes zelf gefilmd hebt, zal er geen ondertitels opstaan é
 
Als het filmpjes zijn die je zelf opgenomen hebt, dan kan je het redelijk simpel oplossen. Hernoem .vob gewoon naar .mpg

Als ik mij niet vergis, zijn vob-bestanden gewoon mpg-bestanden maar met informatie over ondertitels en zo. Maar aangezien je de filmpjes zelf gefilmd hebt, zal er geen ondertitels opstaan é

Een VOB-bestand is een bestandstype dat veel gebruikt wordt voor dvd-video's. Het bevat video-, audio-, ondertitel- en menu-informatie.

VOB-bestanden lijken heel erg op MPEG-2-files. Als de extensie hernoemd wordt van vob naar mpg, blijft het bestand leesbaar. De meeste MPEG-2-spelers ondersteunen echter geen ondertiteling.
[bron: Wikipedia]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan