.img

Status
Niet open voor verdere reacties.

esilep

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2007
Berichten
12
hallo,
ik heb net een film gedownload. Ik heb hem uitgepakt, maar nu blijkt het een img. bestand te zijn. deze speelt media player niet af. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik deze film toch kan zien?
Alvast bedankt.
 
Daar zijn een paar manieren voor:

- brand de img als image bestand
of
- mount de iamge met een virtual device van b.v. Alcohol120%, Deamon Tools of Nero
of
- pak de img uit met winrar, dan krijg je de normale bestanden
 
mounten is een schijf maken van de betreffende image (.img), dan krijg je dus een virtuele schijf erbij.
 
Mounten doe je ook niet met nero maar met DeamonTools.
 
Maar nu snap ik er nog niks van. ben niet zo'n computer held. hoe kan ik stap voor stap er voor orgen dat de .img het wel doet?
 
1. Download en installeer deamontools. Dit is een programma dat een zogenaamde "Image" op je PC zichtbaar kan maken als schijf bij 'deze computer'. Een image is een directe kopie van een CD, maar dan gemaakt naar een harde schijf in plaats van naar een CD'tje. Images zijn er in veel vormen. ISO, IMG, CUE+BIN etc. Deamontools is een prima programma en is gratisj te downloaden, dus ideaal.

2. Klik op het icoontje dat rechts onderin het beeld verschijnt (bliksem schicht) als je deamontools hebt geínstalleerd. Kies 'device... no media' en kies daarna het IMG bestand.

3. Je krijgt er nu een schijf bij in 'deze computer'. In deze schijf zie je de inhoud van de IMG file.
Als je eenmaal weet hoe het werkt is dit de ideale methode om gedownloade bestanden te gebruiken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan