DVD maken-bitrate verhogen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijn2007

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
Berichten
8
Hi,
ik ben op het moment bezig verschillende avi's om te zetten naar een dvd. De Xvid-avi's duren allemaal ongeveer 45 min en hebben een bitrate van ongeveer 1000kb/s. Er is mij aangeraden om telkens maar 3 uur aan filmmateriaal op 1 dvd te zetten, dus 4 avi's.
Maar als ik die 4 avi's in Nerovision Express zet, wordt de bitrate automatisch rond de 3000kb/s. Nu vroeg ik mij af of de beeldkwaliteit zou verminderen indien ik meer avi's aan de dvd toevoeg en de bitrate omlaag gaat (maar wel boven de 1000 blijft)?
 
Je kunt zelf invloed uitoefenen op de bitrate. Klik in Nero Vision op de knop More (of Meer opties?) linksonder in het beginscherm, klik dan op Video Options en daarna op de tab DVD-Video. Als de originele avi's een bitrate van 1000 Kbs hebben, lijkt het instellen van die bitrate op dat tabblad geen bezwaar. Bekijk of je, na de bevestigin waar Nero om vraagt, meer en hoeveel avi's kunt "inladen". Zal even uitproberen worden.
 
Als ik manueel de bitrate verlaag kan ik gemakkelijk 6 tot 8 afleveringen op 1 dvd zetten. Gaat dit dan, zolang ik boven mijn oorspronkelijke bitrate van 1000 blijf, geen negatieve gevolgen hebben voor de beeldkwaliteit?
 
Dat durf ik zo niet te zeggen. Jouw avi's hebben 1000 kbs, maar Nereo Vision gaat die wel encoderen naar mpeg-2 om er DVD-bestanden van te kunnen maken. Waag er één schijf aan om te branden en bekijk het resultaat. Zoveel kost dat niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan