PC herkent sony handycam niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo victoria

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Berichten
17
Hoi, ik lees dat dit probleem vaker voorkomt, maar vooralsnog vind ik de oplossing niet, hopelijk kan iemand me helpen.

Ik heb een nieuwe sony DCR-HC47E
Camera doet het prima. Maar mijn PC herkent de camera niet wanneer ik hem aansluit. Omgekeerd herkent de camera wel de PC: ik krijg dan op het lcd-scherm van de camera de melding ``DVout iLink`` en deze melding verdwijnt weer wanneer ik hem loskoppel van de PC. Dus ik ga ervanuit dat er met de camera, de docking station en de iLink-kabel niks mis is.

De firewirekaart in mijn PC heb ik zelf geinstalleerd. Volgens de PC functioneert die correct.

Ik probeer het met adobe premiere elements en met de bijgeleverde software van Sony maar geen van beide kan de camera zien. De computer reageert zelfs helemaal niet wanneer ik de camera aansluit.

De USB-verbinding tussen camera en PC daarentegen werkt prima.

Kortom. Ik sta voor een raadsel. Is er een held met de oplossing?
 
en je zet de camera wel aan ?
 
en ik heb ondertussen ook hotfix patches voor XP professional gedownload. blijkbaar heeft XP wel vaker problemen met firewire. maar goed, die helpen ook niet.
 
Zorg er ook voor dat hij in de afspeelmodus staat en niet in de opname modus.
 
bij mijn sony moest ik toentertijd de usb in de handycam aanzetten.
 
bedoel je dat ik de firewire kabel en de usb kabel tegelijk in de computer moet pluggen?
de usb-verbinding met de camera werkt namelijk prima. alleen is die niet geschikt om goede kwaliteit beelden binnen te halen. daarom heb ik de firewirekaart gekocht en geinstalleerd...
 
in het menu van de handycam kun je usb aan of uit zetten.
Tenminste in de handycam die ik had (tot deze gestolen werd)
De sony software herkent jouw camera wel met de usb aansluiting ??
firewire (ie1394) heb je zelf geplaatst en geinstalleerd.
wat staat daar bij hardware als je kijkt.
 
klopt. als ik alleen de usb aansluit, dan ziet de computer de geheugenkaart en ik kan ik foto`s zonder problemen overzetten. overigens had ik usb uit staan, en toen was dat ook al ok. nu heb ik usb aan staan en doet ie het nog steeds prima.

alleen: als ik het met firewire kabel verbindt, dan reageert de computer helemaal niet.

als ik bij apparaatbeheer kijk, dan zie ik de firewire kaart en als ik dan de eigenschappen etc bekijk, dan geeft de pc aan dat alles correct functioneert...

het enige wat ik nog niet helemaal heb kunnen doen is hetvolgende: windows xp heeft naar verluidt problemen met nieuwe ie1394-kaarten. Om dat op te lossen moet je een hotfix patch downloaden van microsoft, de kb885222. Dat lukt niet bij mij. De computer geeft aan dat hij geen bestand kan aanmaken dat al bestaat - maar die patch is helemaal nog niet geinstalleerd bij mij? dus misschien is dat de oplossing maar ik weet even niet hoe ik dat installeer-probleem moet oplossen
 
Kijk eens of je op deze site een download kunt vinden.
 
je link is een google-pagina, klopt?
de microsoft-site is de site waar ik de patch vandaan had.
kan het een verschil maken als ik de patch van een andere downloadsite pluk?
 
ja is een google site daar staan verschillende patches...kun je rustig proberen om vanaf daar te installeren.
 
heel erg bedankt voor je hulp edoch: al die sites verwijzen door naar de microsoft site en daar heb ik de patch dus al van gedownload - alleen: hij wil niet installeren...
 
Dan kom je op deze site
daar klik je op validation en dan.......
Staat er bij jouw updates al een stukje van deze patch.....zo ja verwijder die eens.
 
ja, van die site had ik de patch dus al gedownload.

waar kan ik zien of de updates al een stukje van de patch bevatten? ik vind het niet ind e software lijst alleszins
 
staat in de map windows

c:\windows
en dan die mappen met het $ teken er voor.
En bij software moet je bovenin even een vinkje zetten bij updates laten zien.
 
onder c/windows is er geen $mapje met die naam, maar ik zie wel een textmapje met KB885222 als naam. Dat textmapje bevat een logboek van mijn gefaalde pogingen om de patch te installeren

ik weet niet of je daar wat vanaf weet, maar dat gaat als volgt:

[KB885222.log]
3.953: ================================================================================
3.953: 2007/05/06 14:10:08.812 (local)
3.953: c:\547ca8f95b11717ea04a64568e\update\update.exe (version 6.1.22.4)
3.984: DoInstallation: GetProcAddress(InitializeCustomizationDLL) Returned: 0x7f
3.984: Hotfix started with following command line:
4.031: CreateUserInterface: GetProcAddress for DefineInstallCustomUI failed: 0x7f
4.047: DoInstallation: CustomizeCall Failed: 0xb7
4.094: Kan geen bestand maken dat al bestaat.
15.531: Message displayed to the user: Kan geen bestand maken dat al bestaat.
15.531: User Input: OK
15.531: De installatie van KB885222 is niet voltooid.
16.828: Message displayed to the user: De installatie van KB885222 is niet voltooid.
16.828: User Input: OK
16.828: Update.exe extended error code = 0xb7
16.828: Update.exe return code was masked to 0x643 for MSI custom action compliance.

weet jij wat dit wil zeggen? of zijn er sites waar ik deze meldingen kan opzoeken?
 
In deze log lees ik dat het bestand al bestaat.
maar heb je wel de verborgen bestanden tonen aanstaan.
het is geen map maar een heel stel mappen met een $ervoor
 
ja verborgen mappen worden getoond
is inderdaad een hele reeks $mapjes.
maar geen enkele ervan draagt die KB885222 als naam

wanneer ik een zoekopdracht geef voor het bestand, dan vind de computer de .exe file waar de patch inzit + het eerder vermelde text-bestand met het log + twee bestanden onder c/windows/prefetch genaamd

WINDOWSXP-KB885222-V2-X86-ENU-0318BB60.pf
WINDOWSXP-KB885222-V2-X86-NLD-0E409A1A.pf

geen idee wat dat betekent?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan