Videocamerabestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayadam

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Berichten
58
Goede avond,

Ik ben net terug van vakantie en wil graag via mijn video de bestanden die naar mijn harde schijf zijn gezet gaan bewerken.

Ik gebruik voor het overzetten een apparaatje dat je aansluit op je USB poort en die weer naar de videocamera gaat, bij dit apparaatje zat Instant DVD recorder, oke daar komen dus bestandjes uit die ik bijvoorbeeld met Magix of Studio 10 nog niet kan bewerken, hoe kan ik dat doen. Ik zal ze waarschijnlijk eerst moeten converteren, wie kan mij opweg helpen hiermee.

VTS_01_0 t/m 01_3

Wie kan mij zeggen hoe ik dit moet doen.
 
Ik neem aan dat dat "apparaatje" er voor zorgt dat je de beelden van je camera op je pc kunt zetten. Er zal ook software bij zitten zitten.
Als je de beelden wilt bewerken in bv Studio, zul je video bestanden moeten hebben die Studio kan bewerken. Je zult dus de beelden moeten "capturen" ( binnenhalen in de pc) in een formaat dat Studio aan kan. In de software van dat apparaatje moet je dus instellen dat het binnenhalen gebeurd in een bepaald formaat. Ik ken Studio verder niet maar ik kan me voorstellen dat dat bv moet in het formaat 768 x 576 of 720x 576 met daarbij een codec die Studio aan kan.
Misschien dat je hier iets aan hebt..http://www.videomontageforum.nl/ubbthreads/showthreaded.php?&Number=7435
 
Het apparaat is een Dazzle DVC100 Video DVD via USB.

Ik ga het nu even proberen met Magix Video Deluxe, het zou toch makkelijker kunnen met een softwareprogramma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan