Pinnacle Dazzle geen signaal naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurre123

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
Berichten
7
Hallo,

ik heb problemen met bovenstaand apparaat. Heb alles netjes aangesloten en geinstalleerd. Probleem is dat ik steeds de melding "ongeldig signaal, controleer kabels" krijg, op het moment dat ik op de harde schijf wil opnemen. Werk met studio10, en die vindt het apparaat dus ook gewoon, maar geeft dus de melding.

Werkt bij een maat van mij perfect, terwijl zijn systeem veel ouder en beperkter dan die van mij is.

Weet iemand wat te doen?

Alvast bedankt voor de input.
 
Hey, ik heb met deze Dazzle precies hetzelfde gehad. Kijk, het zit zo. Ik weet niet precies hoe het bij jou zit, maar ik deed de opnames altijd van de tv halen via de scart. Maar waar het om gaat: het moet een uitgang zijn i.p.v. een ingang wat het normaal is.
Je zult dus nog iets moeten kopen. Een extra scart-kabel met de optie om als uitgang te laten dienen. Een voorbeeld hiervan:
scart_s-vhsL.jpg


Ik hoop dat ik je geholpen heb.
 
Hey, ik heb met deze Dazzle precies hetzelfde gehad. Kijk, het zit zo. Ik weet niet precies hoe het bij jou zit, maar ik deed de opnames altijd van de tv halen via de scart. Maar waar het om gaat: het moet een uitgang zijn i.p.v. een ingang wat het normaal is.
Je zult dus nog iets moeten kopen. Een extra scart-kabel met de optie om als uitgang te laten dienen. Een voorbeeld hiervan:
scart_s-vhsL.jpg


Ik hoop dat ik je geholpen heb.


Zal het proberen, bedankt voor je info. :thumb:
 
Graag gedaan. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Hallo Peter,

heb nu idd beeld, alleen geen geluid, en het beeld is zwart wit en er zit ruis in. Gebruik alleen een s-video kabel. Is het verstandiger die andere kabels te gebruiken?
 
hoi jurre123,
de s-video aansluiting geeft in elk geval geen geluid door; gebruik hiervoor de rode en witte (of zwarte) aansluiting.
Deze verloopblokjes zijn niet altijd even betrouwbaar. Mijn ervaring is dat de prijs een verschil kan maken. S-video geeft in principe de beste kwaliteit. Het is soms wel nodig om op de player aan te geven dat je het s-video signaal wilt gebruiken.
In geval van "nood" kan je natuurlijk ook de gele aansluiting voor je beeld gebruiken.
succes,
Huig99
 
hoi jurre123,
de s-video aansluiting geeft in elk geval geen geluid door; gebruik hiervoor de rode en witte (of zwarte) aansluiting.
Deze verloopblokjes zijn niet altijd even betrouwbaar. Mijn ervaring is dat de prijs een verschil kan maken. S-video geeft in principe de beste kwaliteit. Het is soms wel nodig om op de player aan te geven dat je het s-video signaal wilt gebruiken.
In geval van "nood" kan je natuurlijk ook de gele aansluiting voor je beeld gebruiken.
succes,
Huig99

Bedankt Huig99, zal even zo'n kabeltje installeren. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan