Avi kleiner maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spunq

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
74
Hoi, ik heb een film gemaakt en die wil ik op youtube zetten. Dat mag maar 100mb zijn en mn filmpje is 650 (dv kwaliteit) Ik kan niet vinden hoe ik de kwaliteit op een goede manier omlaag kan doen zodat het filmpje nog maar max. 100mb is.

thx :thumb:

Ik gebruik adobe premiere pro
 
Dat kan met VirtualDub en de DivX- of Xvid-codec. Open VirtualDub en via Bestand, naar Open Video-file (jouw avi). Ga naar Video, Compression en selecteer de DivX of Xvid-codec en klik op Configure. Bij DivX opent zich een scherm, ga naar de tab Codec en selecteer bij Encoding mode: Fastest. Met OK alle schermen afsluiten. Dan via Bestand naar Save as avi. Je moet dan in schermpje een naam en plaats voor die avi geven. Ben je daarmee klaar, dan klik je OK. Er verschijnt een schermpje met "telwerken"en je ziet de audio- en avi-bestanden groeien. Met een beetje geluk kun je die 650 Mb terugbrengen tot 65 Mb.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook Windows Moviemaker gebruiken om te verkleinen.

Maar om een film van 650MB te verkleinen naar onder de 100MB, ik zou het niet doen omdat de kwaliteit dan erg slecht wordt. Je kunt beter eerst de film in delen splitsen en dan die verkleinen, je ziet dit wel vaker op Youtube.
 
Veel hangt af van de kwaliteit van het te coderen filmpje. Een promofilmpje van de gemeente Brugge van 1,6 Gb in I_RGB Raw Bitmap, bitrate 11378 kbs en PCM Audio, kon ik met DivX 6.5 omzetten naar een avi van 163 Mb, bitrate 635 kbs, terwijl de kwaliteit nog redelijk goed bleef. Veel beter dan menig filmpje op YouTube, want dat daar filmpjes terechtkomen die veel te veel in elkaar geperst zijn, is duidelijk. Probeer het uit, zoveel tijd kost dat encoderen met DivX niet.
 
Laatst bewerkt:
hee mensen.
ik heb dit programma al langer, en ik film sinds kort op breedbeeld.
nu heb ik het breedbeeld filmpje geload in virtual dub, full compression mode aan, dvix 6.0 als codec aan, audio ook op full compression mode met lame mp3.
en dan slaat hij in 4:8 op, ipv breedbeeld:S
wat moet ik doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan