bestanden van vhs bestanden veel te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

muntdrop28

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
30
Hallo,

als ik een vhs videoband naar de pc 'kopieer' krijg ik een bestand dat veeeeeeeeeel te groot is om op dvd te zetten .. heeft iemand tips over hoe ik dat kleiner kan krijgen zodat het toch makkelijk op een cd/dvd past ? Zonder teveel kwaliteitsverschil aangezien het grote bestand ook al niet van al te beste kwaliteit is.

thanks, Ralph
 
Wat is de extensie waarin hij staat opgeslagen?

het is een .avi bestand ...

ff voorbeeld .. capture van ongeveer 40 seconden ... bestandsgrote meer dan 80 mb .. dat moet toch kleiner kunnen ?
ik capture hem trouwens met virtualdub ...
 
Avi is toch het meest gecomprimeerd, als je daar een DVD van zou maken, wordt hij gerecodeerd in mpeg2, en zal hij 1,5 keer groter worden, minimaal, want een film van zeg 7 a 800 mb wordt een dvd van bijna 4,5 gig, maar dat doet b.v. Nero Vision zelf, die past de aangeboden AVI aan, aan de groote van de DVD.
 
Avi is toch het meest gecomprimeerd, als je daar een DVD van zou maken, wordt hij gerecodeerd in mpeg2, en zal hij 1,5 keer groter worden, minimaal, want een film van zeg 7 a 800 mb wordt een dvd van bijna 4,5 gig, maar dat doet b.v. Nero Vision zelf, die past de aangeboden AVI aan, aan de groote van de DVD.

dus als ik een bestand van 200gb heb past nero vision die aan naar de grote van de dvd (bv 4.5 gb?) ?

Of moet ik een ander programma gebruiken als virtualdub ?
 
Nou, een avi van 200 gig. blijft dan niet veel van over qua qualiteit, en heeft niet zoveel te maken met welk programma je wat doet, meer met het type extensie die nodig is voor de DVD, de mpeg2, in DVD's VOB's genoemd.

Tevens zal het recoderen van en echte AVI van 200 gig. een paar dagen kosten, ben ik bang voor.

Tevens vraag ik mij af of die AVI's wel voldoende gecomprimeerde AVI's zijn, ongecomprimeerd zijn ze heeel groot, misschien kun je daar eens naar kijken.

Welk type capturekaart gebruik je, en zit daar geen mpeg2 capture software bij?

Misschien hier even wachten op andere tips.
 
Het is een avermedia kaart (a169pal/Secam) ... AVerMadia TV Tuner Card

en er zit totaal geen andere software dan de drivers bij helaas...
 
Compressie nog nagezien?

Al een DVD RW gebrouwseld met die AVI's, en gekeken hoe groot ze worden?
 
Heb gisteravond een band van anderhalf uur in een avi gekregen van 1.4 gb .. dat valt op zich nog mee dus ... Heb inderdaad wat zitten *****n met compressie en zo ... Dus ik den kdat het opgelost is..

bedankt voor de hulp ... :)
 
Mooi:thumb: , mogelijk met Xvid?
En nog een DVD'tje ervan geprobeerd te maken?
 
nee nog nie geprobeerd een dvd'tje te maken ... ga ik denk ik begin volgende week doen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan