Internet werkt niet op andere computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
502
Ik heb een XP-netwerk met drie computers. Ze worden verbonden met een Speedlink 716 routermodem. Mijn eigen (hoofd)computer ontvangt probleemloos snel internet. Als ik de netwerkwizzard draai, worden mijn andere twee computers naadloos gevonden. Probleem is alleen dat de andere twee computers aangeven dat ze niet of beperkt internet ontvangen. Ik snap het niet? Hoe kan mijn netwerk wel goed draaien, op mijn computer snel internet geven, maar op de andere twee computers eigenlijk géén internet geven. Wie weet een oplossing???
 
die speedlink is een router met meerdere uitgangen.
gebruik je wel straight utp kabels.
Heeft internet al eens gewerkt op alle drie.
zit de router er pas tussen.....
 
Ik neem aan dat je op alle drie de computers de wizzard hebt uitgevoerd om een thuisnetwerk in te stellen. Als je dit niet gedaan hebt moet je dit nog even doen...
 
Bedankt beiden! Het internet heeft al een poos gewerkt; alleen heb ik vandaag de router verplaatst (heel dicht bij het Izrapunt) en de kabels naar alle drie computers verlengd d.m.v. een tussenstuk en daar dan weer nieuwe kabels aan. Als ik op de router kijk, zie ik bij alle drie computers een groen lampje branden, verder heb ik ook de wizzard uitgevoerd en werden alle computers in not time herkend. Op mijn eigen computer ('hoofd'computer) voer ik alle instellingen uit naar de router. Dat lukt probleemloos. De andere twee computers werden ook snel dus herkend, maar geven aan: beperkt (zeg maar geen) internet te ontvangen.
Zelf zit ik te denken, moet ik misschien de Speelinqroutersoftware op die andere twee computers ook uitvoeren? Lijkt me eigenlijk niet, want misschien ontregel ik dan de instellingen van de router zodanig, dat mijn eigen computer geen internet meer ontvangt. M.a.w. in snap het even niet!
 
Ik snap het bijna....
wel koppel stukje heb je gebruikt om te verlengen.....
 
De koppelstukjes die ik gebruik, komen gewoon uit een telefoonwinkel. Het zijn dezelfde; op mijn computer werkt het wel, op de andere niet. Dat kan het probleem niet zijn. Op de routermodem worden alle drie computers gesignaleerd, er branden lampjes corresponderend met de respectievelijke computers.
 
Dus je computers krijgen ook een ip adresallemaal dicht bij elkaar.
bv192.168.1.1 en 192.168.1.2 enz enz
Hoe staat de netwerkkaart ingesteld op full duplex of op half
en als je een andere computer op de werkende kabel aansluit wat doet die computer dan.
 
De IP-adressen zijn: 192.168.1.64 (hoofdcomputer) + 192.168.1.65 + 192.168.1.66. Alle adressen kan ik hier beneden via Speedtouch Routermodemconfiguratie inlezen. De kabels moeten dus wel goed zijn aangesloten, anders zou ik ze hier beneden niet kunnen herkennen.
Wat ik verder gedaan heb, is de koppelstukjes onderling vervangen. Ook dan verandert er niets. Verder heb ik de computers zonder firewall en virusprogramma laten draaien, ook dan kan ik niet op het net.
Bij de computer op zolder heb ik net een internetpagina opgeroepen. In beeld komt dan te staan: website gevonden, maar hij wordt uiteindelijk niet geladen. Wat nu?? :confused:
Vergeet nog wat. Ik heb geen idee hoe de netwerkkaart staat ingesteld. Tot nu hoefde ik me daar ook niet mee te bemoeien, want alles deed het normaal. Hoe zie ik de instelling??
De standaardgateway wordt niet herkend.
 
Laatst bewerkt:
Als je op je computer die niet werkt eens in DOS (CMD) het volgende commando geeft:
"c:\ipconfig /all"

dan krijg je een lijstje te zien. daarin moet staan welk IP adres je hebt, wat het gateway adres is en je DNS server adres. Deze moeten verwijzen naar het adres van je router. Kan je dit nog even nagaan of dit klopt.

uitkomst commando iets als dit:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: <naam>
Beschrijving . . . . . . . . . . .: netwerkadapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : (code)
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : (adres)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : (subnet)
Standaardgateway. . . . . . . . . : (gateway adres router)
DHCP-server . . . . . . . . . . . : (gateway adres router)
DNS-servers . . . . . . . . . . . : (gateway adres (router)
Lease verkregen . . . . . . . . . : -
Lease verlopen . . . . . . . . . : -​

CMD kan je openen door "start">>"uitvoeren">>"cmd"' in winXp
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het opgelost!! Het probleem was dat de bedrading niet goed aangelegd was; het moest straight bekabeld worden en dat was niet het geval. Bedankt voor het meedenken! :thumb:
 
Dat was mijn eerste vraag??:eek: :eek:
 
Helemaal gelijk! Ik werd eigenlijk van de wijs gebracht doordat de lampjes op de router groen oplichtten, was fout! Gelukkig doet hij het weer. Dank! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan