mp3 slaat over

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enzyme18

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
21
goedemiddag,
ik heb een probleem namelijk enkele van mijn mp3's slaan steeds over als ik ze afspeel.
dit deden ze eerst niet, en corrupt zijn ze ook niet want het rare is dat ze het bij andere mensen wel doen zonder over te slaan (ik meen dat het MPG-1 Layer 3 bestanden zijn)...
het is begonnen nadat ik een crash had en sommige bestanden gingen "zweven" maar na chkdsk was het weer in orde (behalve het missen van enkele .DLL bestanden welke ik handmatig weer heb toegevoegd) en dus dat sommige nummers het niet deden (gaf een codec probleem aan) of overslaan... dit eerste heb ik gemaakt met een mp3fix en nieuwe VBR headers (VBRFix) maar bij het tweede probleem kan ik niet maken... de mp3fix snijdt alleen het eerste frame eruit (terwijl er nieuwe VBR header in zit) en slaat het alsnog over... ondertussen doet het het wel bij andere mensen ook na dit.... ik snap er niks meer van :confused: mijn geluidskaart is een Creative AudioPCI (es1371 es1373) (WDM) alleen hiervan zijn geen updates meer beschikbaar en de driver van de CD wil er niet op. ook op de Creative site staat dat deze niet meer ondersteund wordt en aangezien ik geen zin heb ze allemaal opnieuw te downloaden of te decoderen/coderen, vraag ik jullie om hulp!
bij voorbaat dank
Lars

p.s. ik heb enkele codecpacks gedownload (o.a. K-Lite Codec Pack) maar het helpt niet.

EDIT: Oude drivers geinstalleerd van de CD, werkt ook niet... ik heb verschillende mensen bestanden gestuurd die bij mij oversloegen, en ze deden het daar wel... heb ook geprobeerd te decoderen/coderen met Lame Encoder... werkt ook niet... ID3 Tags zijn in orde... VBR Headers eruit gehaald werkt niet, nieuwe VBR headers erin ook niet... de meeste nummers doen het maar sommige niet... iemand nog suggesties voordat ik mijn pc uit het raam gooi?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan