avi+ srt=1 avi

Status
Niet open voor verdere reacties.

alive

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
172
de meeste films die ik download moet ik manueel de ondertiteling bij voegen, wat aardig lukt.

ik 1 film gedownload waar de ondertiteling in het avi-bestand is, en de ondertiteling is veel duidelijker dan als mijn dvd-speler apart het .srt bestand moet lezen.

dus mijn vraag:

1)
welk programma raden jullie me aan om het srt bestand te samen te voegen met een avi bestand..(tot 1 bestand.). (met handleiding, indien mogelijk?)

ik heb al opgemerkt dat als ik mijn ondertiteling synchroniseer met de film..op de computer is het bijna perfect, maar als ik het bekijk op tv komt de ondertiteling +- 1 sec later dan op de computer...kan dit? of ligt het aan :rolleyes:


2) ik ken iemand die een mac (labtop) heeft, kan men hierop een avi bestand afspelen? of moet dit geconverteerd worden?
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar leest de dvd speler dus ook avi's...!? Dan is Winavi een goede keus... converteert van avi naar avi en bakt er ondertussen de subs "hard" in... [dan heb je ook geen sync problemen.... ]
 
ik heb ne keer winavi gedownload en het het programma blokkeerde als ik een film met srt file wou converteren...

dus winavi is afgelast.. :(

ik zal vanaf maandag eens testen met boven vermelde programma's
 
Laatst bewerkt:
Vreemd.... mogelijk is er dan iets anders aan de hand.... ik gebruik "Winavi "constant" op deze manier [en velen met mij] en heb nog geen vastloper gehad.... het lijkt dan meer aan het bronbestand te liggen dan aan het conversie programma....... oftewel, het zal dan met Cucusoft of ConvertX mogelijk ook niet lukken.......
 
Laatst bewerkt:
de bedoeling is dat het een avi bestand blijft..welke moet ik dan kiezen? van extra dvd?
Je moet dan SRT2SSA gebruiken en daarna VirtualDub.

Bekijk deze tutorial. (Je moet je wel eenmalig registreren voor dat forum denk ik.)
Die is bestemd voor een AVI die afgespeeld kan worden in een DVD-speler die ook DivX-films aankan, zoals bij jou.

Op Extra DVD staat hierover wat bij DivX-ondertiteling.
 
Wat een werk om die ondertitels erbij te voegen, probeer Super-DVD-Creator maar eens met 2 klikken heb de de ondertitels erbij gezet en gebrand
 
probeer Super-DVD-Creator maar eens
Is de trial ook fully functional? En er zijn meer methoden, inderdaad. Ik blijf de SRT2SSA-methode gebruiken, want dan kan ik de kleur en de grootte van de ondertitels instellen, net als de dikte van de schaduwrandjes om de letters en de exacte positie van de ondertitels in het beeld. En het feitelijke encoderen van de film kost in alle programma's min of meer dezelfde tijd.
 
Het is een trial en of ie werkt als trial weet ik niet....heb alleen de volledige versie.
In dat geval is freeware idd een betere oplossing ja
 
Je moet dan SRT2SSA gebruiken en daarna VirtualDub.

Bekijk deze tutorial. (Je moet je wel eenmalig registreren voor dat forum denk ik.)
Die is bestemd voor een AVI die afgespeeld kan worden in een DVD-speler die ook DivX-films aankan, zoals bij jou.

.


ik probeer deze tutorial en heb nog een vraag.

bij virtualdub, volg ik video==> compression ==>
en dan zou ik moeten kiezen tussen -divx ; MPEG-4 Fast Motion
en -divx ; MPEG_4 Low Motion

ik zie dit niet op mijn scherm...naar het schijnt moet ik de codec hebben. van divx en vdix of iets dergelijke... ik heb momenteel K-lite codec pack
Moet ik K-lite herinstalleren voor die codecs te activeren? zijn ze beschikbaar op K-lite of moet ik een andere downloaden?
en als ik een ander moet download, moet K-lite verwijderd worden of zijn 2 codecs goed voor een computer?
 
Ik heb alle K-Lite codec packs een tijd geleden van mijn systeem verwijderd. Met alle moderne players op je PC geinstalleerd heb je alle decoders en heel veel encoders al .
Wat wel nodig is, download de free DivX-codec voor Windows. Daarna zou het in VirtualDub moeten lukken.

Edit: dat vergeet ik nog, de DivX-codec-makers hebben met de DVD-speler-makers de deal, dat de laatsten vermelden of zij DivX op hun apparaat ondersteunen.
 
Laatst bewerkt:
dus k-lite codec pack eraf gooien en de free divx-codec installeren..
 
Laat die k-lite maar staan kan geen kwaad en daar zit de divx codec ook al in

Dit pakket aan codecs bevat alles wat nodig is om de meest gebruikte geluids- en videobestanden te lezen: Divx Pro, Xvid, Windows Media, AC3, anti-freeze Divx, 3 ivX, decoder Cyberlink DVD, decoder Ligos MPEG-2, decoder Elecard MPEG-2, INTEL Indeo, Ogg Vorbis, DirectVobsub, Multi-media Morgan Stream Switcher, FourCC Codes changer.
 
Ik heb alle K-Lite codec packs een tijd geleden van mijn systeem verwijderd. Met alle moderne players op je PC geinstalleerd heb je alle decoders en heel veel encoders al .
Wat wel nodig is, download de free DivX-codec voor Windows. Daarna zou het in VirtualDub moeten lukken.

Edit: dat vergeet ik nog, de DivX-codec-makers hebben met de DVD-speler-makers de deal, dat de laatsten vermelden of zij DivX op hun apparaat ondersteunen.

ik heb dus die free gedownload..maar ik kan nog steeds zie nog steeds die mpeg fast en slow motion niet bij compression. (virtualdub), nu zie ik wel een nieuwe naam divx 6..

gaat het ook lukken als ik dit kies of moet ik "mpeg fast of mpeg slow motion" kiezen?

ik heb eens gezocht op google waarom ik fast en slow motion niet had...en ik las dat ik "Alpha 3.11 codec" zou moeten downloaden... :rolleyes:


wat denken jullie ervan?
 
ik heb die free codec +-20 mb gedownload

en als ik nu virtualdub open, krijg ik volgend bericht (zie bijlage)

wat nu?
 

Bijlagen

  • virtualdub error.JPG
    virtualdub error.JPG
    42,7 KB · Weergaven: 19
:shocked:

ik heb die free codec van mijne pc gegooid en heb nu geen codec (k-lite is er ook af..)
en opeens zie ik die fast en low motion optie!!!

hoe komt da :eek: :eek:

edit:
maar nu krijg ik een error :
Couldn't locate decompressor for format 'DX50'
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan