Beeldkwaliteit verbeteren Pinnacle 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karin73

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
8
Hoi ik ben nieuw op dit forum omdat ik pas ben ik begonnen met videobewerking van mijn digitale bandjes. En ik moet toegeven ik ben niet een expert op het gebied van computers maar het lukt me al aardig, gaat wel veel tijd inzitten. Ik werk met Pinnacle 9 en ben tevreden, is behoorlijk gebruikers vriendelijk en tot nu toe nog nooit vastgelopen wat ik wel op eerdere forums las over.

Het enige is dat ik nadat ik de AVI bestanden op DVD heb gebrand en afspeel op onze LCD televisie ik niet helemaal tevreden ben met de kwaliteit. Waar kan dit aan liggen, de DVD's of de instelling tijdens het branden? Ook duurt het gereed maken voor het branden heel erg lang, dit heet toch renderen, wat is dit precies en kan ik het versnellen? Veel vragen, hoop dat iemand een simpel antwoord voor me heeft. Bedankt alvast.
 
Nog een vraagje... over bestandsformaat AVI en MPEG 2

ik vergat nog de volgende vraag, welk formaat geeft de beste kwaliteit AVI of MPEG2.
soms wordt er geschreven over DV formaat, welk formaat is dit?
 
DV is digital video, lees er hier meer over.

Een AVI of mpeg2, kunnen beide een hoge kwaliteit hebben, maar bij een AVI zijn het diverse compressie technieken, zoals Xvid, divX, het is alleen een extensie van een bepaald type, je vind hier meer erover.

Overigens worden AVI gerecodeerd naar mpeg2, en op de DVD vob's benoemd, en de kwaliteit is toch afhankelijk van de kwaliteit van die AVI, het verlies treed alleen op, als er een andere framerate en formaat wordt gemaakt, om die AVI op die DVD te laten passen.
 
bedankt voor je snelle reactie. Ik moet eerlijk toegeven al die termen zeggen mij nog niet zoveel. Ik moet het even op mijn gemak lezen.

Maakt het nog uit of ik DVDs gebruik van 8 of 16 speed?
 
bedankt voor je snelle reactie. Ik moet eerlijk toegeven al die termen zeggen mij nog niet zoveel. Ik moet het even op mijn gemak lezen.

Maakt het nog uit of ik DVDs gebruik van 8 of 16 speed?


nee hoor, je dvd speler leest toch maar op 1x speed
 
Instelling voor het branden van een project

Misschien kan iemand even kijken of mijn instellingen juist zijn en of tips geven om de kwaliteit te verbeteren.

Ik heb het volgende gedaan:
1. DV band via Pinnacle op PC weggeschreven
2. De weggeschreven film is als AVI bestand opgeslagen
3. Aantal scenes geselecteerd, en verder de film bewerkt
4. Opgeslagen als Project in Pinnacle
5. Nu moet ik het dus nog gaan branden op DVD
6. Ik heb de optie Schijf maken gekozen zie voorbeeld. Ik heb een bestand bijgesloten van een voorbeeld van mijn instellingen,

Kan ik nog instellingen veranderen om de kwaliteit te verbeteren. Het project (video) duurt 1 uur en 24 minuten.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld van mijn Instellingen.doc
    67,5 KB · Weergaven: 46
Dat is 3 uur op een DVD, wordt de kwaliteit niet beter van, 1,5 uur zal het beste beeld geven.

Hoe kom je aan die 1,24 uur?
 
Hoi,

Als je een project maakt, dus allerlei scenes uit de originele film in het project plakt dan geeft Pinnacle aan de duur van de film of tewel de duur van het project. Alle scenes totaal duren dan 1 uur en 24 minuten. Ik neem aan als ik dit op de DVD brand dan zal de duur hetzelfde blijven. Toch?


p.s.
het zijn wel twee video bandjes (twee AVI bestanden) samengevoegd/
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar die instelling is standaard, geeft hij altijd aan. Ik heb nu de optie "kwaliteit: aangeklikt en nu zegt ie dat het 76 minuten zou zijn. Denk dat ik deze optie maar eens ga proberen, en dan de speelduur van het project inkorten tot max 76 minuten. (1 uur en 16 minuten).

In mijn voorbeeld zie dat Pinnacle aangeeft dat de video 1 uur en 21 minuten duurt, dat is dus te lang.
 
was bijlage vergeten

Hier nog het voorbeeld...
 

Bijlagen

  • Voorbeeld van mijn Instellingen 3.doc
    28 KB · Weergaven: 34
bestand was te groot om in een keer te uploaden..
 

Bijlagen

  • Voorbeeld van mijn Instellingen 2.doc
    49,5 KB · Weergaven: 38
Ik ken dat progje van Pinnacle niet, gebruik Nero Vision ervoor, krijg je gelijk te zien hoe groot die DVD wordt, en kun je dan bepalen of je er wat bij zet, en ik gebruik RW's, gaat er wat fout, is er geen man overboord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan