Geen geluid op Windows Mediaplayer version 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petermurphy

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
9
L.S.

Allereerst hulde aan deze site ik zie dat een hoop mensen er echt wat aan hebben. Klasse hoor :thumb:

Ik heb een probleem en ik probeer het even uiteen te zetten.

Gisteren heb ik enkele programma's verwijderd omdat mijn pc echt ramvol zit.
Sinds ik dat gedaan heb krijg ik, wanneer ik muziek of filmpjes wil afspelen de volgende foutmelding in windows mediaplayer version 10: (Heb windows XP)
Volledigheidshalve wil ik erbij vermelden dat ik daarvoor geen problemen had met mediaplayer.

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluid is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren:shocked:

Nou krijg ik wel beeld wanneer ik een filmpje wil afspelen maar géén geluid. Ook niet bij het afspelen van muziek.
Misschien heb ik iets verwijderd wat ik niet had mogen verwijderen?
Ik zou niet weten hoe ik kan zien of er iets verwijderd is wat niet had gemogen.
Zekerheidshalve heb ik windows ge-update en windows mediaplayer opnieuw geinstalleerd. Zonder succes. Is er iemand die mij met dit probleem kan helpen?

Systeemfabrikant - Dell computer Corporation
Systeemmodel - Dimension 4550
Naam fabrikant geluidsapparaat- Unimodem Half-Duplex audioapparaat

Hopelijk heb ik genoeg (systeem)informatie gegeven over dit probleem anders hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet

Peter


P.S.
Ik heb helaas niet alle 'drivers and utilities' meer
 
Het lijkt er op dat je audio driver(s) beschadigd/verwijderd zijn. Op de Dell-site vond ik jouw geluidskaart niet terug.

dellaudiooj5.jpg
.

Download en installeer Everest en kijk in dat programma bij

Multimedia, Windows Audio,

Multimedia PCI/PnP Audio en bij

Moederebord, Moedrebord, Moederbordnaam.

Zet die drie gegevens in je antwoord.
 
Ik heb Everest met succes gedownload en ben naar Multimedia, Windows audio, Multimedia PCI/PnP Audio aangeklikt ;)

Moederebord, Moederbord, Moederbordnaam moet ik vullen zeg je maar ik zie niet WAAR ik mijn drie antwoordden kan vullen :eek:

Ik loop dus even vast. HELP :(
 
Zet de gegevens in je volgende reactie, hier in het forum.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip Enxyme 18 :thumb: maar ik wil toch eerst proberen of ik de 'juiste' utilities kan opsporen met behulp van mijnheer Boeing_737


Multimedia:
Apparaat Identificatie Apparaatbeschrijving
wave-in.0 0001 0050 Modemnr. 0 Line-In
wave-out.0 0001 0051 Modemnr. 0 Line-Out

Apparaat Identificatie Apparaatbeschrijving
wave-out.0 0001 0051 Modemnr. 0 Line-Out

PCI/PnP Audio:
Apparaatbeschrijving Type
Intel 82801DB ICH4 - AC'97 Audio Controller [A-1] PCI


Moederbord:Moederbordnaam: Dell Dimension 4550



Hmm heb ik soundmax verwijderd?! :eek:

Geen flauw idee waar ik die kan vinden maar hoop dat ik hierboven de gevraagde gegevens juist vermeld heb


Met vriendelijke groet
Peter
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan petermurphy :) gebruik het gewoon als laatste hulpmiddel :)
Groet Enzyme
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan