Hoe remote control met Hamachi?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
462
Ik heb nu op enkele pc's de virtuele vpn (?) Hamachi gezet en kan daardoor ondanks allerlei routers en zo toch op afstand de gedeelde mappen inzien.

Ik wil echter hulp op afstand bieden aan familie met Himachi. De bediening dus overnemen.
Wat moet ik dan nog verder doen of installeren?

Pc's draaien op XP en eentje met Vista.
 
gewoon aan de andere kant installeren en verder niks.
precies zoals je het nu hebt gedaan met je eigen computers.
 
Dat heb ik gedaan: ik heb hier 3 pc's naast elkaar staan (2 laptops en 1 desktop). Als die lapts ergens anders zijn, zelfs in het buitenland, moet ik die hulp kunnen bieden. Ik wil dus de bediening overnemen, net zoals dat kan bij Hulp-op-afstand van Microsoft. Door Hamachi zou ik dan geen problemen hebben met routerinstellingen en de (meeste) firewalls.

Ik kan dus wel de gedeelde mappen bekijken, maar gewoonweg met m'n muis de andere bediennen niet.
 
Log me in

Hoi,

Je zou het ook kunnen proberen met Logmein. Bij een free account kun je 4 computers overnemen. Als je meerdere emailadressen hebt kun je ook meer accounts aanmaken.

Gewoon aanmelden en op je pc installeren. Als je een ander pc wilt overnemen moet deze naar de site van Logmein gaan en inloggen met jouw account. Er zal dan gevraagd worden of er iets geïnstallleerd mag worden. Daarna enabled zetten en je kunt zo een scherm overnemen.

de link is logmein.com

Groetjes,

Smitty
:D
 
Volgens mij is dit precies wat ik zoek, alleen... een beetje te laat. Over een paar dagen keer ik terug na een verbijf van enkele weken in het buitenland en ik moest soms de achterblijvers wat helpen met pc-probleempjes. Ik ga dit echter thuis meteen uitproberen. heb al wel gekeken op de website en zie dat in de Free-version geen bestanden van thuis opgehaald kunnen worden. Maar dat kan ik dan wel weer met Hamachi denk ik dan.

Voorlopig alvast bedankt voor de tip!
 
Of gebruik vnc over die hamachi lijn of dameware
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan