DVD-files te wijzigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvdhout

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Berichten
8
Ik heb een probleem met het afspelen van op DVD opgenomen slideshows op een JVC-recorder. De slideshows zijn gemaakt met MOTV 2.1.8. Het probleem is het steeds wegvallen/terugkomen van het geluid bij de diashow en de filmpjes. Video is wel goed.
De met de (nieuwe) versie MOTV 3.x.x. gemaakte DVD's spelen wel goed af op de JVC.
Het probleem zit volgens JVC in de master-postmark-setting (synchronisatie) die de oude versie in de dvd-files genereerd. Die zou moeten worden gewijzigd van "audio" in "video" (of andersom).
Als ik de oude VOB-files met VOBedit splits (in de oorspronkelijke albums), deze VOB-files rename in MPG en importeer in de nieuwe versie van MOTV en (na renderen) weer brandt, gaat het goed, maar dan moet ik het menu opnieuw maken (omdat ik het menu niet kan importeren). Ik denk dat de setting dus zit in de IFO- of BUB-files.
Weet iemand hoe ik (een van) de oude DVD-files zo kan wijzigen, dat ik de oude files weer opnieuw (als Video-) DVD kan branden (met een goede synchro van het geluid)???

Alvast bedankt voor de moeite,
Ton van den Hout
 
Ik heb intussen van JVC begrepen, dat het zit in de PTS (Presentation Time Stamp) - master - instellingen.
Bij JVC is de de video-PTS als master ingesteld, terwijl dat voor mij de audio_PTS moet zijn.
Ik heb al met IFO-Edit in de ifo-files gekeken, maar ik weet niet waar en hoe ik de PTS-master-instelling in de ifo-files (en welke) moet/kan wijzigen.
Weet iemand dat?

groeten
Ton van den Hout
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan