MP3's worden op mijn mp3 speler niet op naam gesorteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steev

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Berichten
46
hallo,
weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?
mijn MP3's worden niet op titel maar op de datum dat ik het eropzette gesorteerd.
er zit op mijn speler geen sorteer optie ofzo.
???:(
 
het ziet eruit als veel tekst, maar het is gewoon stapje voor stapje, doe het rustig aan en je komt er wel ;)

Als je het volgende goed doet, duurt dit ongeveer 10 minuutjes (ligt ook aan de grote van je mp3 speler)... dit is wat je doet:

- maak op je harde schijf directory een nieuwe, lege map aan (ik had d:\SyncMap)
- plug je mp3 speler in
- open je mp3 speler map (bijvoorbeeld g:\) en selecteer alle bestanden (zonder verborgen bestanden!! alleen je liedjes!)
- knip en plak of kopieer de bestanden naar de nieuwe map (d:\SyncMap)
- als je hebt gekopieerd, verwijder dan de liedjes uit je mp3 speler map (g:\) maar niet uit je prullenbak voor het geval iets verloren gaat kan je het terugzetten...
- als je in verkenner bent in je mp3 speler map, klik bovenaan op Extra -> Mapopties -> Tab Weergave -> scroll helemaal naar beneden en vink aan: Verborgen Mappen en Bestanden Weergeven(!)... klik op Toepassen/Ok... kijk of je in mp3 speler map een bestand ziet dat verborgen is (bijvoorbeeld als je normaal met Windows MediaPlayer synchroniseert zie je WMPInfo.XML staan) verwijder deze!! (belangrijk voor synchronisatie!!) als er niks staat is het des te beter.

- ga naar de map waar nu al je nummers staan en verander de bestandsnamen op alfabetische volgorde, zoals jij wilt dat ze gesyncd worden (bijvoorbeeld: als je de volgorde van je nummers op Artiest naam wilt hebben, verander je de naam van het bestand in: Artiestnaam - Tracknaam bijvoorbeeld Eminem - 40 Oz... of als je de volgorde custom wilt, zet je nummers voor het bestandsnaam in de volgorde die jij wilt bijvoorbeeld:
01. Eminem - 40 Oz, 02. D12 - Purple Pills) dit is omdat het volgende programma de nummers op je mp3 speler zet, in de alfabetische volgorde van je bestandnamen in je map.

- download dit programma: http://goodsync.com/download/GoodSync-Setup.exe en installeer...
- volg de instructies en start het programma op...
- je ziet nu bovenin 2 langwerpige lege balkjes met een vakje met ... erin, klik op de ...
- selecteer aan de linkerkant je map met nummers (d:\SyncMap)
- selecteer aan de rechterkant je mp3speler map (g:\)
- klik op Analyze... nu zie je je nummers aan de linkerkant van het scherm in alfabetische volgorde... dit is dezelfde volgorde als ze voortaan op je mp3 komen te staan (mits je geen verborgen bestand had zoals WMPInfo.XML, of als je deze wel had en hebt verwijderd)
- druk op Sync (naast Analyze) en laat hem aflopen tot al je nummers zijn gesyncd...

et voila, gefeliciteerd met je op volgorde gestelde mp3speler ;)
laat het even horen als het wel/niet gelukt is
Greetz Enzyme

P.s. als je gewoon nummers van je harde schijf wilt syncen in plaats van je mp3 speler hersynchronizeren... doe die nummers dan ook gewoon in de d:\SyncMap... maar verwijder wel de WMPInfo.XML of i.d. uit je Mp3speler map en stop de nummers die er nu op staan gewoon bij, want anders doet je mp3 speler het niet goed (oftewel je mp3speler moet voor dit gebeuren LEEG zijn!!!)
 
Laatst bewerkt:
:) :thumb: dank je
alleen probleempje is dat het kopieren nogal sloom gaat vanwege slome pc...
maar tog bedankt!

PS is het perse nodig dat ik al mijn mp3tjes van mn mp3 speler haal?
 
Laatst bewerkt:
heey Steev goed om te horen :)
ja dat is voor de volgorde van je mp3's... als je er een paar laat staan gaan die er bijvoorbeeld voor of na, of in een willekeurige volgorde tussen je andere nummers... dus voor optimaal synchroniseren is het beste als je mp3 speler leeg is :)
Groet Enzyme

EDIT: misschien kan je het bij iemand anders doen met een snelle computer als het weer voorkomt ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan