Navigatiefunctie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nutville

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2007
Berichten
6
Hallo allemaal,

Tot vandaag had ik Frontpage 2000. Daar kon ik geen Navigatie invoegen (hij stond wel in het menu onder Beeld, maar ik kon 'm niet aanklikken). Dus ik Frontpage 2003 geregeld, net geïnstalleerd, kan het nog niet!

Is het misschien een kwestie van een instelling wijzigen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, zit tot nu toe iedere maand met de hand alle pagina's te wijzigen (heb een structuur per maand, dus het wordt ook steeds meer).

Bedankt alvast!

Nutville
 
Voor sommige funcites ligt het niet aan Frontpage, maar aan de server waarnaar je de website publiceert. Deze moet Frontpage Server Extensies ondersteunen.

Even voor de zekerheid: bedoel je beeld --> navigatie?
Is het web waarin je werkt, een Frontpage web, of gewoon wat losse mappen?
 
Nee, Invoegen ---> Navigatie. Als ik beeld --> Navigatie doe, verschijnt er een lege Navigatiebalk waar ik verder niets mee kan.

Ik heb een map aangemaakt en daarin bewaar ik losse pagina's. Maar ook als ik een nieuwe pagina open, kan ik geen Navigatie aanleggen.

Het lijkt me niet dat het aan de server ligt, ik ftp de pagina's vanuit de map naar mijn public_html map op de server.

Nutville
 
Laatst bewerkt:
Ah zo.. nee dat ligt net aan de server.

Open een pagina (bv. index.htm). Klik op INVOEGEN -> NAVIGATIE. Je gaat naar het onderdeel Webcomponent invoegen. Maak dit af (dus volgende, volgende, keuzes maken tot je op voltooien kunt klikken).

Daarna kun je via Beeld -> Navigatie je structuur openen.

Werkt dit?
 
Nee, helaas. Want als ik dus op Invoegen klik, staat Navigatie in het lichtgrijs. Daar kan ik dus niet op klikken.
 
Vreem... Kun jij mij het web eens sturen? Of is dat te persoonlijk/gevoelig?
 
Wil ik wel doen, maar ik denk dat het niet zoveel zin heeft. Ik heb de website eerst via mijn provider laten hosten en heb een paar maanden geleden bij een host 100 MB gekocht. Bij beiden hetzelfde probleem, het probleem is ook lokaal, weet ik zeker.

Op mijn werk heb ik Frontpage 2000 en die doet het ook niet. Vandaar dat ik dacht dat het lag aan de versie. Maar nu 2003 het ook niet doet, dacht ik: misschien is het een instelling.

Ik ben inmiddels wel iets verder gekomen met Beeld --> Navigatie, daar kan ik nu wel iets inzetten. Maar ik kan nog steeds geen Navigatie invoegen op mijn pagina's.

Gelukkig is 2003 iets minder onhandig met hyperlinks kopiëren..... (2000 kopieerde heel eigenwijs het hele pad mee ipv alleen de html-bestandsnaam).

Nutville
 
Het probleem zit ook lokaal vandaar dat ik graag even wil kijken.
Kun je hem zippen en mailen naar xp_pc (staart-van-een-aapje) helpmij.nl?
 
Mail ontvangen.

Zoals ik zei is dit geen Frontpage web. Dit heb ik er inmiddels van gemaakt. Echter: bij mij is de functie nu ook grijs :).
Ik ga kijken wat ik kan doen, interessant!

2 tips: je mag geen spaties gebruiken in paginanamen hoor. Ik raad je aan die te vervangen voor _ (underscores). Verder is het gebruik van hoofdletters ook af te raden :).
 
Ok.. Ik heb misschien een oplossing gevonden. Wat wil je bereiken, dan ga ik kijken of dat lukt :).
 
Super! Zal de namen aanpassen met underscores.

Wat ik wil is een navigatiebalk waarin ik in één keer de nieuwe maand toe kan voegen, zodat ik niet iedere maand alle vorige maanden moet openen om er een nieuwe link bij te zetten. Weet niet of het überhaupt kan, maar wilde het eens bekijken.

Fijn dat je je tanden erin wilt zetten!

Nutville
 
Hoi,

Ik geef je weinig kans.

Probleem is, dat je een bestaande site, waarin je al hyperlinks hebt aangebracht, naderhand wilt gebruiken voor de functie 'navigatie'.
En dat wil nu juist niet.
De optie 'navigatie' is bedoeld om vanaf de basis een site op te zetten met de nodige voorgedefinieerde links.
Met een reeds bestaande site lukt dat niet.
Ben benieuwd wat verdere suggesties zijn, want dit 'omzetten' is een uiteraard veelvoorkomend probleem.
 
Hoi,

Ik geef je weinig kans.

Probleem is, dat je een bestaande site, waarin je al hyperlinks hebt aangebracht, naderhand wilt gebruiken voor de functie 'navigatie'.
En dat wil nu juist niet.

Daar ben ik zo langzamerhand ook achter gekomen. Ik heb al een andere oplossing gevonden. Heb nu bij iedere maand ipv alle maanden, alleen 'vorige maand' en 'volgende maand' gemaakt. Zo hoef ik bij een nieuwe maand alleen maar de laatste (volgende maand erbij zetten) en de nieuwe aan te passen.

Ik ben nog wel geïnteresseerd in een oplossing hoor! Voor als ik ooit misschien een nieuwe/andere site wil bouwen....

Nutville
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan