Poging 2 problemen met windowsmedia player version 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petermurphy

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
9
Ik heb een probleem en ik probeer het even uiteen te zetten.:eek:

Gisteren heb ik enkele programma's verwijderd omdat mijn pc echt ramvol zit.
Sinds ik dat gedaan heb krijg ik, wanneer ik muziek of filmpjes wil afspelen de volgende foutmelding in windows mediaplayer version 10: (Heb windows XP)
Volledigheidshalve wil ik erbij vermelden dat ik daarvoor geen problemen had met mediaplayer.

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluid is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren

Nou krijg ik wel beeld wanneer ik een filmpje wil afspelen maar géén geluid. Ook niet bij het afspelen van muziek en zelfs niet bij windows.
Misschien heb ik iets verwijderd wat ik niet had mogen verwijderen?
Ik zou niet weten hoe ik kan zien of er iets verwijderd is wat niet had gemogen.
Zekerheidshalve heb ik windows ge-update en windows mediaplayer opnieuw geinstalleerd. Zonder succes. Is er iemand die mij met dit probleem kan helpen?:confused:

Systeemfabrikant - Dell computer Corporation
Systeemmodel - Dimension 4550
Naam fabrikant geluidsapparaat- Unimodem Half-Duplex audioapparaat

Everest gedownload en gekeken bij:
Multimedia, Windows Audio,

Multimedia PCI/PnP Audio en bij

Moederebord, Moederbord, Moederbordnaam.
Daarbij de volgende gegevens gevonden:

Multimedia:
Apparaat Identificatie Apparaatbeschrijving
wave-in.0 0001 0050 Modemnr. 0 Line-In
wave-out.0 0001 0051 Modemnr. 0 Line-Out

Apparaat Identificatie Apparaatbeschrijving
wave-out.0 0001 0051 Modemnr. 0 Line-Out

PCI/PnP Audio:
Apparaatbeschrijving Type
Intel 82801DB ICH4 - AC'97 Audio Controller [A-1] PCI

Wellicht heb ik per abuis soundmax verwijderd maar ondanks dat ik bovenstaande gegevens heb weten te vinden kan ik de link naar de juiste download niet vinden :(


Hopelijk heb ik genoeg (systeem)informatie gegeven over dit probleem anders hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Geen geluid in windowsmediaplayer 10

Lokoloko

Jammer maar het heeft niet geholpen. Ik heb de download doorlopen maar zonder succes.

Mijn probleem blijkt lastiger te zijn dan ik dacht. Tot op heden heb ik het probleem nog niet kunnen oplossen.

In ieder geval bedankt voor de moeite

M.vr.gr.
Peter
 
Heb je driver geinstalleerd of kan je niet downloaden?
 
Ik moest me eerst aanmelden en naast personalia een aantal andere gegevens vullen

Vervolgens geklikt op download en uitgepakt en vervolgens gebeurde er niks!

Heb ook al gezocht op de site van dell maar kan ook daar niks vinden. Zucht
 
Heb 30 seconden gewacht en kon vervolgens kiezen voor: zoeken of opslaan wederom zonder succes. :( Heb de link opgeslagen maar wat is dan verder de bedoeling?:shocked:
 
Staan er in je apparaatbeheer vraagtekens?

Verwijder daar je geluidskaart eens enstart je pc opnieuw op. Hopelijk vind ie dan de drivers.

Heb je een cd bij de pc gekregen, waarop alles staat?
 
Je vind de drivers gewoon op de support site van Dell, dit is de ADI driver, en hier vind je de rest.

Overigens kan ik niet opmaken of je nu een ADI codecchip hebt, met de SounMax software, of een Creative, waar de drivers ook van bij staan.
 
Er staan vraagtekens bij overige apparaten en multimedia-audiocontroller
Is het de bedoeling dat ik deze eerst verwijder?

Ik ga eerst via de links van mijnheer Lange Pier proberen om soundmax en toebehoren te downloaden.

Heb ook:
Drivers and Utilities

Dell dimension resourceCD

Contents:
Device drivers
Diagnostics and utlities
computer documentation
 
Dan staan die drivers gewoon op je cd, klik d(ie)(at) gele uitroepteken(s) aan en laat windows op die cd de drivers zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan