DivX ondertitelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie 49

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Berichten
5
Hallo,
Ben nieuw dus geen idee hoe of het hier werkt maar ik heb een vraagje/probleem over/met het programma 'VirtualDub'.
Hoe het zou moeten werken heb ik op een handleidings-site al gevonden, maar het punt is dat als ik een avi en een ssa file samen breng en er één ding van bak, het resultaat ongeveer de helft kleiner uitvalt dan het origineel, met andere woorden: als ik een avi(divx) van 550 mb heb en ik zet daar via VirtualDub een ondertiteling onder, dan heb ik aan het eind van de rit een avi-bestand van 240 mb, wel ondertiteld, maar op één of andere manier nog eens extra gecomprimeerd met als resultaat dat de beeldkwaliteit echt waardeloos is (zichtbare blokjes enzo) terwijl het origineel gewoon mooi van kwaliteit is.
Dat wil ik dus niet!
Ik heb dus echt geen idee wat er mis is en hoe ik dat VirtualDub zo moet instellen dat de grootte en de kwaliteit van de video hetzelfde blijft.

Help! Iemand enig idee???

Bedankt!
Arie 49
 
Laatst bewerkt:
Als je via Video, Filter de subtitler Avery Lee hebt gekoppeld aan je ssa-bestand en op OK gedrukt, moet je niet naar Video, Compression gaan, want dan ga je de avi, die al gecomprimeerd is, weer comprimeren. Ga daarom in plaats daarvan naar File, Save as AVI en als het goed is wordt je ongewijzigde avi voorzien van de ssa-ondertitels.
 
Laatst bewerkt:
Als je via Video, Filter de subtitler Avery Lee hebt gekoppeld aan je ssa-bestand en op OK gedrukt, moet je niet naar Video, Compression gaan, want dan ga je de avi, die al gecomprimeerd is, weer comprimeren. Ga daarom in plaats daarvan naar File, Save as AVI en als het goed is wordt je ongewijzigde avi voorzien van de ssa-ondertitels.

Okay, bedankt, ik ga het straks uitproberen.
 
Als je via Video, Filter de subtitler Avery Lee hebt gekoppeld aan je ssa-bestand en op OK gedrukt, moet je niet naar Video, Compression gaan, want dan ga je de avi, die al gecomprimeerd is, weer comprimeren. Ga daarom in plaats daarvan naar File, Save as AVI en als het goed is wordt je ongewijzigde avi voorzien van de ssa-ondertitels.

Nou, ik heb je raad opgevolgd en toen had ik ineens een film van 85,5 G.......een beetje aan de grote kant, de kwaliteit heb ik maar niet gechecked......:shocked:
Wanhoop! Begrijp er er niks meer van.
Als ik de tutorial (http://www.divxworld.nl/divx ondertiteling vast.htm) volg krijg ik een bestand dat 2 X zo klein is en erg vaag, als ik het compressie gedeelte oversla krijg ik een bestand dat zo groot is dat het me verbaasd dat m'n computer niet crashed.....
Help!
 
Welkom bij Helpmij.nl

Vraag verplaatst naar de juiste sektie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan