[MIDI] Computer als soundmodule

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
557
Hallo allemaal,

Ik weet niet of er mensen zijn die een beetje verstand hebben van Midi e.d...

Ik heb een nogal oud keyboard (Roland E-20) die over nogal oude geluiden beschikt.
Ik wilde er dus via midi een module op zetten, maar nou dacht ik ooit eens ergens gelezen te hebben dat je dat gewoon met de pc kan doen.

Met dit keyboard treed ik nooit op dus het is alleen voor thuis gebruik.
Kan ik mijn (Windows 98 SE) computer als midi module laten draaien en kan ik daar dan geluiden voor downloaden ofso?

Alvast bedankt,

Karim
 
Je zal die module gewoon via midi-in en midi-out aan je Roland moeten hangen en dan de manual erbij pakken hoe je die module aan de praat krijgt in combi met die Roland.
Met een PC kan je middels bijvoorbeeld sequenser software wel de sounds uit beide synths krijgen om het in een compositie te gebruiken.
 
Maar het is niet mogelijk om zonder module nieuwe geluiden van je pc te krijgen?
Die dan natuurlijk wel live bespeeld moeten kunnen worden.
 
Wat bedoel je precies?
Die E20 heeft geluiden, die module heeft geluiden, maar je PC heeft geen geluiden natuurlijk.
 
Nee...
Ik heb geen module.
Ik wilde er 1 aanschaffen, maar omdat ik toch dat keyboard niet gerbuik met optredens (alleen voor thuisgebruik dus) en ik had gehoord dat je ook je computer met software als moudule kan gebruiken wilde ik dus weten of dit inderdaad kan en hoe?
 
Dat kan ook heel goed.
Dan zal je een programma zoals Cubase SX of Abloton Live moeten aanschaffen en daarnaast VST plugins moeten kopen.
Die plugin instrumenten zijn erg goed tegenwoordig.
Native Instruments maakt erg goede synthesizers bijvoorbeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan