DVD-bestanden te groot voor DVD..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Everlast

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
24
Gegroet allen!
Ik heb een DVD geript naar mijn hardeschijf. Dit is allemaal goed gegaan. Ik wil ze nu alleen branden op een DVD, maar de er zijn 6 .vob bestanden, van elk 1g groot, plus nog de andere .ifo en .bup bestanden. Dit maakt alles tot zo'n 8g, wat betekend dat het niet op 1 dvd past. :confused:

Nu is de vraag, hoe kan ik dat voorkomen? Kan ik .vob bestanden kleiner maken, of iets anders?

Groetjes, Ever.
 
Je kan hiervoor dvd shrink gebruiken, dit is een gratis programma waarmee je backups van videodvd's kan maken. Je kan ook gedeeltes wissen zolas bijvoorbeeld extra's (makingof,....) of talen gelijk het frans (talen die je gewoon niet gebruikt) en subtitels verwijderen die je niet gebruikt. Daar bij "schrinkt" dit programma de inhoud van de dvd zodat die op 1 dvd past. Je kan natuurlijk ook altijd dual layrs dvd's gebruiken.
 
Everlast,

idd. tijdens / voor het gebruik van Shrink, is het aan te bevelen even te kijken wat nu de ware grootte van de hoofdfilm is. Meestal gaat het met Shrink prima en is het eindresultaat goed, maar zo nu en dan is de hoofdfilm zo allemachtig lang dat na verwijdering van overtollige subtitles en andere fratsen, er nog steeds zoveel aan bytes overblijft, dat Shrink gedwongen wordt tot een niet acceptabele compressie.

Wat acceptabel en niet acceptabel is, zal voor ieder mens verschillend zijn. Mijn grens ligt zo'n beetje bij 70 tot 75 procent. Als Shrink een film moet knijpen tot onder de 70% vind ik het eindresultaat niet meer acceptabel: de kleuren zijn dan zodanig "flets", dat het lijkt alsof men met een grove bandschuurmachine een plankje heeft geschuurd ipv met een "beschaafde" huis-tuin en keuken schuurmachine.

Dat "eindpercentage" laat Shrink je zien VOORDAT het gaat beginnen met comprimeren. Je kan dus nog terug.
 
Laatst bewerkt:
Haha, dat hebben jullie allebei mooi geformuleerd. Je hebt gelijk, met DVD Shrink kan dat. Zo heb ik het ook gedaan.

"idd. tijdens / voor het gebruik van Shrink, is het aan te bevelen even te kijken wat nu de ware grootte van de hoofdfilm is." Ja, dat is een goed punt, dat heb ik nu dus niet gedaan. :eek:

Het probleem is nu alleen dat ik die dvd maar 1 dag had. Toen deed ik hem maar gewoon op m'n hardeschijf. Nu heb ik die dvd niet meer, maar alleen die 8g grote bestanden. Ik kan dus niet meer terug. Is er een manier, om van al die bestanden dan een .ISO te maken ofzo, en die dan weer te openen in DVD Shrink?
 
Je kan het ook op een Dual-layer dvd branden, daar gaat 8,5GB op. Uiteraard moet je brander met Dual-layer dvd's overweg kunnen.
 
:D als je met dvd shrink een dvd wilt backuppen dan selecteer je uiteraard de dvd-rom waar de dvd in steekt, nu selecteer je gewoon simpelweg de map waar je files in staan en het programma behandelt die map dan als een gewone video dvd. Daar doe je dan mee verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan