Van Samsung camcorder naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

oma sare

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Berichten
14
Ik heb pas een nieuwe pc gekocht met Windows Vista erop.
Nu heb ik al langere tijd een Samsung camcorder de VP-D80 en wilde deze aansluiten op mijn firewire van de nieuwe pc.
Deze herkende mijn camcorder niet, hij reageerde helemaal niet op de camcorder.
Op mijn oude pc met XP herkent hij gelijk de camcorder.
Door Samsung is mij aangeraden om een driver te installeren maar deze kan ik nergens vinden.
Weet iemand raad?
 
Ik denk eerder dat je Firewire driver niet goed geinstalleerd is. Kijk eens apparaatbeheer of je hier een geel uitroepteken ziet staan. Zolang de firewire poort (IEEE 1394) niet goed werkt zal hij je camera ook niet goed herkennen.
 
Er staat geen geel uitroepteken bij in apparaatbeheer.
Het is wel zo dat als ik de camera in de firewire aansluiting van de pc doe dat het lijkt of de stekker er niet goed in past.
op mijn oude pc gaat dit veel beter.
 
Er staat geen geel uitroepteken bij in apparaatbeheer.
Het is wel zo dat als ik de camera in de firewire aansluiting van de pc doe dat het lijkt of de stekker er niet goed in past.
op mijn oude pc gaat dit veel beter.

Zolang er een geel uitroepteken staat zal het niet werken. Dubbelklik er eens op om de kijken welke melding hij geeft.

Als de stekker niet goed past dan klopt dat niet aangezien Firewire een standaard maat is. Ik zou dan eens een andere/nieuwe kabel proberen om te kijken of deze beter past.
 
Dit staat er bij in apparaatbeheer als ik erop dubbelklik.
Apparaattype:IEEE 1394 Bus Host Controllers
Fabrikant: Texas Instruments
Locatie: PCI-bus 1 apparaat 9 , functie 0
Er staat dus geen geel uitroepteken bij.
 
En als je de kabel er insteekt en je camera aansluit krijg je dan wel een uitroepteken ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan