dvd via dvd speler naar pc kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

muntdrop28

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
30
Hallo,

ik heb een vreemde vraag :

Ik heb een dvd met daarop een film van een bruiloft. Deze dvd is echter een beetje beschadigd. Het vreemde is dat als ik hem afspeel op mijn oude dvd speler (aangesloten op tv dus, geen 'pc dvd speler' hij prima loopt. Speel ik hem echter af op welke willekeurige pc met dvd speler (6 pc's geprobeerd) hapert deze. En ik kan de video_ts directory ook niet nar de hard disk kopieren, dan krijg een cycling redundancy error of zoiets. Hij kan hem dus op geen enkele pc goed lezen.

Nu wil ik de dvd speler aansluiten op mijn pc en hem op deze manier op mijn pc 'opnemen'. Echter is de kwaliteit dan een stuk minder als ik een videocapture programma gebruik.

Heeft iemand nog meer tips (programma's bijvoorbeeld) waar je wel een dvd via een capture in goede kwaliteit op je pc kan krijgen ?

alvast bedankt,

Ralph
 
Je kunt DVD Shrink gebruiken om de inhoud van de DVD op je harde schijf te zetten. DVD Shrink is bedoeld om uit een DVD de hoofdfilm en geen extra's te backuppen. Maar je kunt in "Re-authoring" aangeven wat je wél mee wilt nemen. Als de PC daarna blijft zeggen: "cycling redundancy error", dan leest de PC de DVD "nauwkeuriger" dan de standalone DVD-speler. Als je het signaal van de standalone DVD-speler met capture op je harde schijf zet, is daarmee de kwaliteit niet verbeterd: de PC zal blijven zeggen, op welke manier dan ook, dat de inhoud van de DVD "corrupt" is.
Tenminste, dat lijkt mij het aannemelijkst.
 
ok ik zal het proberen ..

maar als ik de dvd 'capture' via de gewone dvd speler wordt ie toch binnen gehaald als .avi (of ander type) ? Dus dan zou ik die weer kunnen converteren naar divx of dvd formaat. Echter is het de bedoeling dat de kwaliteit waar ik hem dus mee capture zo hoog mogelijk is. Volgens gebruik ik nu iets van tmc encoder. Maar dat vind ik nog niet echt goede kwaliteit.
 
Op de manier van jou word de film analoog overgezet naar de pc en dit brengt altijd kwaliteitsverlies met zich mee, welk programma je ook gebruikt. Je kan je dvdspeler van de pc ook eens kuisen mer een cleaningcd, dat wil soms ook wel eens helpen. Zoals boeing737 als zei kan je ook proberen om met een backupprogramma zoals dvdshrink een kopie naar de hardeschijf te maken omdat deze programma toch dikwijls net iets meer kunnen dan traditionele brandprogramma's (programma's waar je geen beveiligde cd/DVD kan backuppen) brandprogramma's zoals Nero.
 
heb het geprobeerd op 6 pc's met 6 verschillende dvd spelers. kan me niet voorstellen dat die allemaal gecleaned moeten worden ?

ik zal het nog eens proberen met dvdshrink .. had het ook al geprobeerd met blindwrite .. maar het resultaat daarvan was een nog erger haperende dvd helaas.. dus ik vrees het ergste ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan