Onbewerkte film op dvd branden en gebruiken ipv bandjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onnozeltje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2007
Berichten
3
Ik heb al een heleboel filmpjes, opgenomen met een Sony digital 8 camera, bewerkt met Pinnacle en daarna gebrand. Gaat allemaal prima.
Ik heb een heleboel bandjes (cassettebandjeformaat) liggen, waar ik nog niet aan toe ben gekomen. Nu dreigt mijn videocamera het te begeven en kan ik straks de bandjes niet meer op mijn computer zetten.
Ik wil de bandjes nu 1 voor 1 op mijn computer zetten en dan onbewerkt op dvd branden, zodat ik het op een later tijdstip alsnog kan bewerken met Pinnacle. Op die manier kan ik dan ook al mijn materiaal bewaren en hoef ik niet al mijn bandjes te bewaren.
Mijn vraag is: hoe doe ik dat? Hoe moet ik het branden om te zorgen dat ik het later nog kan bewerken?
 
Zo snel mogelijk de films op de pc zetten en branden als datadvd of beter nog als onbewerkte bestanden wegschrijven op een externe harddisk.
 
Niet gelukt

Ik heb het geprobeerd en in Nero gebrand als DVD(UDF/ISO), maar als ik nu in Pinnacle de beelden oproep is het heel schokkerig.
 
Ik heb het nu eerst op mijn pc gezet en dan gaat het wel goed. Vanaf de dvd lukte het niet rechtstreeks.
Bedankt voor het advies,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan