jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

haagen47

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
Berichten
131
mijn foto is te groot om in een advertentie te zetten het is jpg mar hij moet kleiner.hoe verklein ik hem voor dat ik hem toevoeg?
:rolleyes:
 
hoe zet ik hem om in gif?

Wie, wat, waarom?

Wat heb je tot nu toe gedaan?
Heb je het al kleiner gekregen?

Waarom gif?
Gif is niet voor foto's, doch voor plaatjes met een beperkt aantal kleuren.


Irfanview: kies bij opslaan je bestandstype.

:cool:
 
waarom bestanden downloaden als paint gewoon al in windows zit. anders heb je weer gedoe met die installaties maar hoever ben je??
 
ben aan het proberen,lukt nog niet echt maar leren doe je er wel van.:)
 
is er niet iemand die vlakbij mij woont?ben erg visueel ingesteld,zien en doen.:eek:
 
1.je opent paint
2. je opent jouw foto
3. je klikt opslaan als
4. je geeft het een andere naam
5. je geeft bij opslaan als type bijv jpeg of iets anders kleiners.

:thumb: nou moet het lukken
 
Voor als je met MS paint aan de gang bent :

Verkleinen in MS paint:
Open je foto in Paint en klik op "Afbeeldingen" en daarna op "uitrekken/hellen".
Haal in het venstertje dat verschijnt bij het kopje "Uitrekken" bij horizontaal en bij verticaal de 100 weg en vul hier bijvoorbeeld 50 in en druk op "OK". Je foto is nu verkleind.
*Als je de 100 weghaalt en hier 50 invult word je foto dus 50% verkleind!*
Vul bij horizontaal en verticaal wel dezelfde waarde in anders wordt de foto vervormd.


Opslaan in MS Paint:
Als je de foto bewerkt (verkleind bijvoorbeeld) hebt moet je hem naar .JPG opslaan.
Klik op "Bestand", nu klik je op "Opslaan als" en hiermee opent een venstertje.
Vul nu de bestandsnaam in bij het vakje "bestandsnaam:", je ziet daaronder staan "Opslaan als type:" selecteer hierbij JPEG (hetzelfde als JPG) en druk op opslaan, je foto is nu opgeslagen als .JPG en neemt veel minder plek in.

Bron : http://www.rctland.com/e107_plugins/content/content.php?content.20
Voor de duidelijkheid heb ik het hier en daar aangepast.

Met Irfanview gaat het natuurlijk ook uitstekend.
 
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
resize gaat goed maar nu moet een foto van 900kb 250 kb worden,wat te doen?:eek:
 
Met MsPaint kan ik niets anders bedenken dan "Trial and error" of beter nog Binair zoeken :

Begin met 50% voor horizontaal en verticaal en sla de verkleinde foto op als foto50.jpg bijvoorbeeld. Bekijk de bestandsgrootte in de Verkenner. Is de foto nog te groot, verklein met Paint het origineel naar 25% hor. en vert. , sla op als foto25.jpg en bekijk de grootte hiervan. Is hij nu nog te groot probeer dan 12,5% (doe 12% want Paint kent alleen hele percentages), maar is hij te klein probeer dan 37,5% (37%). Dus steeds het midden nemen van de ruimte waar de juiste waarde nog in kan liggen.

Ik neem aan dat de foto niet precies 250kb hoeft te worden. In dat geval ben je met 2 à 3 pogingen al aardig in de buurt. Voor één of enkele foto's is dit wel te doen. Vergeet niet de probeerbestanden weer te verwijderen.
 
Ben eruit,door de pixels te halveren (de 640-480) kwam ik onder de 250 kb uit wat de bedoeling was.Maar weer bedankt voor jullie hulp.:thumb: :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan