Windows Vista opeens treiterend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ausems

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
40
Vandaag is Windows Vista van het ene op het andere moment treiterend traag. Bijvoorbeeld het starten van Explorer. Als Explorer eenmaal gestart is gaat het browsen over internet weer ouderwets snel. Even verkenner starten duurt ook eeuwen en hangt vervolgens. Heeft dit wellicht te maken met een (automatische) update?
 
Wat zijn de specificaties van je pc waarop je Vista draait?
Misschien is je systeem te krap, en doordat bv op de achtergrond WIndows Defender draait, of schijfdefragmentatie, werkt je pc langzaam.

Kijk eens met Ctrl-Alt-Delete welke processen er gaande zijn.
 
Nu breekt mijn klomp....

Nou ja, dit heb ik niet eerder mee gemaakt. Heb eigenlijk niets gedaan dat het probleem opgelost zou kunnen hebben. De PC is wel een paar keer uit en aan geweest. En nu opeens...hij doet ´t weer.... Wellicht toch iets niet goed met een geheugenbankje o.i.d. De PC is nog vrij nieuw. Riekt toch meer naar een hardwareprobleem. Iemand wellicht enig idee.
 
Nou ja, dit heb ik niet eerder mee gemaakt. Heb eigenlijk niets gedaan dat het probleem opgelost zou kunnen hebben. De PC is wel een paar keer uit en aan geweest. En nu opeens...hij doet ´t weer.... Wellicht toch iets niet goed met een geheugenbankje o.i.d. De PC is nog vrij nieuw. Riekt toch meer naar een hardwareprobleem. Iemand wellicht enig idee.

Heb je nu gekeken tijdens dat de pc traag reageerde welke processen er draaide?
 
Draaiende processen

Ik heb stuk voor stuk de processen beeindigd waarvan ik weet dat ik ze gerust kan beeindigen. Er bleven zo'n tien processen over die toch echt wel moeten draaien. Ik heb niet het idee dat het probleem daar schuilt. De processorbelasting van de resterende processen was nihil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan