DVD in Windows Mediaspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJV

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
201
Hallo,

Ik heb een DVD die ik wil afspelen via de Windows Mediaspeler maar dan een oudere versie (8 of 9) waarin dit niet zondermeer werkt.
Ik heb met DVD Shrink de film van de DVD afgehaald (via backup, zonder compressie) en vervolgens met het programma "Super" omgezet naat MPEGII. Hierbij lukt het wel om de film af te spelen in een oudere versie van Windows Media Speler maar is de kwaliteit slecht.
Wie kan mij adviseren over hoe ik een betere kwaliteit overhoud?

Alvast bedankt voor je reactie.
Groetjes,
PJ
 
Ik zou zeggen upgrade je windows movieplayer maar ik denk zo dat je een illigale windows hebt, anders had je het al lang gedaan ;)
 
Dit is niet het geval.
Mijn zoontje wil het filmpje gebruiken voor een spreekbeurt op school en daar mag de versie van de mediaspeler niet worden ge-upgrade van de systeembeheerder. Hij wil eerst uitgebreide tests doen met de op de pc's aanwezige schoolsoftware i.c.m. een hogere versie van de mediaspeler voordat hij hieraan wil beginnen.

Thuis heb ik 2 volledig legale Windows versies!!
 
Laatst bewerkt:
Ok, zo had ik het niet bekeken. Maar er komen zo veel problemen langs met "oudere" software , updaten biedt dan een oplossing maar dat gaat dan niet wegens een illigale windows. Mpeg2 is een vorm van compresie, als het mogelijk is met het programma dat je hebt moet je eens poberen te converteren naar avi.
 
Als ik het AVI bestand probeer af te spelen komt een melding "fout tijdens het downloaden van codec". Ik heb vervolgens alleen geluid.

Ik heb in het programma "Super" de volgende instellingen gedaan:
- Output container: AVI
- Output video codec: hier kiest het programma voor MPEG-4.
Super vraagt vervolgens bij het converteren een keuze te maken voor "rendered file optimizer": Vivx, DX50, FMP4, MP4V of XVID. Gekozen is voor MP4V.
AVI + MPEG-4 _ MP4V is dus geen goede combinatie.

Als output video codec kan ik in combinatie met AVI, handmatig, ook kiezen voor:
MPEG-I, MPEG-II, MS-MPEG4-v1 of MS-MPEG4-v2.

Kortom, er zijn zoveel instellingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Welke combinatie zou kunnen werken en het beste resultaat opleveren? Uitproberen kan ook maar ik kies bij voorkeur de meest gangbare combinatie zodat de kans dat het op de school ook werkt het grootste is.
 
De files die je met dvdschrink gecreerde hebt bevat een file die op "_ts" eindigt, als je die file opent in moviemaker lukt het dan ook niet??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan