Foto niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moorddadig

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Berichten
5
Een mooie serie foto's gemaakt van een bedrijfsuitje.
Daarna de foto's van Photocard naar pc verplaatst(!)
Foto's gecontroleerd en eventueel gecorrigeerd (geen backup, supersuf!!)
Om iedereen de volgende dag te laten nagenieten met Jalbum/BananAlbum een fotoalbum ingesteld, voorzover geen probleem.

Maar dan........
Fotoalbum aangemaakt, bij uitvoer diverse foutmeldingen??
Resultaat, ALLE foto's 0kb !! en gewoon 1600 x 500 afmeting aangegeven in verkenner. Foto's niet te openen met paint, photoshop, editor, nero etc.

En helaas, geen kopie gemaakt.

Met Restore toch nog alle foto's van de Photocard kunnen terughalen, maar, en dan nu het probleem, een groot aantal foto's kan ik met geen enkel programma openen.

Can not read file header en andere rare foutmeldingen

Ik wilde graag een foto bijvoegen, maar is te groot voor uploaden hier. (en kan ik dus ook niet aanpassen)

Denk je me te kunnen helpen? Dan stuur ik je de foto per mail om te controleren.
 
Laatst bewerkt:
Surprise!!

Van mijn vriendin?
Ik zal eens vragen of ze een goeie foto heeft toen ze nog 10 ton woog :))

Ik hoop eigenlijk een debiel verklede collega te zien op de foto die ik je net heb gestuurd.
 
Ik heb de afgelopen week veel rondgevraagd. Maar in mijn geval is de header van het file vernaggeld. En als deze niet is in te lezen, is er geen programma te vinden, voorzover mij nu bekend, die dan de foto kan inlezen.
Patrickt had een progje wat een foto kon inzien op postzegelformaat, maar dat is tot op heden het beste wat ik heb gevonden.

Ergo? Maak altijd een kopietje van de foto's voor je ze bewerkt. (zoals ik ook altijd heb gedaan, alleen deze ene keer niet)

Voor deze keer weer iets geleerd en gelukkig toch 2/3 van de foto's kunnen recoveren van de fotodisk. Het was in dit geval maar een bedrijfsfeestje. Maar het zal gebeuren bij een geboorte, huwelijk oid! Dat is pas echt erg!
 
Ik heb de afgelopen week veel rondgevraagd. Maar in mijn geval is de header van het file vernaggeld. En als deze niet is in te lezen, is er geen programma te vinden, voorzover mij nu bekend, die dan de foto kan inlezen.
Patrickt had een progje wat een foto kon inzien op postzegelformaat, maar dat is tot op heden het beste wat ik heb gevonden.

Ergo? Maak altijd een kopietje van de foto's voor je ze bewerkt. (zoals ik ook altijd heb gedaan, alleen deze ene keer niet)

Voor deze keer weer iets geleerd en gelukkig toch 2/3 van de foto's kunnen recoveren van de fotodisk. Het was in dit geval maar een bedrijfsfeestje. Maar het zal gebeuren bij een geboorte, huwelijk oid! Dat is pas echt erg!

Mbv GetDataBack?
 
Mbv GetDataBack?


Nee, GetDataBack kon géén data terugvinden op de fotodisk, terwijl Restoration.exe dat wel kon.
Maar wat ik terug kon vinden was gedeeltelijk verpest. (1/3)

Wat ik nu eigenlijk nog zoek is een programma om de gesloopte bestanden, die al op mijn harde schijf staan, en dus onleesbar zijn geworden door JAlbum, alsnog te kunne openen.

De fotodisk heb ik ondertussen alweer gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan