Hoe op DVD te branden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Ik heb hier een heleboel DVD bestanden. Als ik deze met NEro wil gaan branden is dit ruim 8 GB dus dat gaat niet.

Ik heb de bestanden nu geladen in DVD Shrink maar weet nu even niet hoe verder te gaan.

Ik krijg drie mappen nu:

Menus: met de sub mappen Title menus / VTS 1/ VTS 2(en die hebben ook weer een sub map)

Main movie
Extras

Ik moet nu dus mappen selecteren maar welke en hoe?

Wie helpt me op weg?
 
Hoi,

Bedankt voor je tip.

Ik heb even een vraag over het verwijderen van audio.

ik krijg 4 bestanden te zien bij audio:

AC3 2 -ch Uncpicified 9 Mb
LPCM 2 -ch English 2,180 mb
AC3 5.1-ch English 420 mb
LPCM2-ch-English 4 mb

Welke kan ik hiervan verwijderen? Het betreft overigens een muziek DVD
 
Ook nog even de totalen per directory:

menus 73 Mb
Main move 4,559 MB
Extras 375 MN

Moet er nu zoveel af tot we op 4,7 Gb uitkomen of kan er nog gecomprimeerd worden?
 
Hier:

AC3 2 -ch Uncpicified 9 Mb
LPCM 2 -ch English 2,180 mb
AC3 5.1-ch English 420 mb
LPCM2-ch-English 4 mb

heb ik helaas geen verstand van.

Als er niemand reageert, zou ik je adviseren eerst eens wat te proberen (1 weg laten, daarna een volgende etc. ) en weg te schrijven naar hdd en dan een test te doen alvorens definitief te branden.
 
De onderste en de bovenste zou ik weglaten en vervolgens kijken of Shrink de mainmovie nog moet / wil comprimeren.

Aan de andere kant: als het ECHT een bijzonder concert is o.i.d. en je beschouwt het als en collectors item, zou je ook kunnen overwegen een euro of 7 er tegenaan te gooien en een dual layer dvdtje te kopen. (Moet je brander wel dual layer schijfjes KUNNEN branden)
 
Laatst bewerkt:
als het ECHT een bijzonder concert

Tja, het is van Bruce Springsteen dus dan is het nogal vlug bijzonder :p

Wat me niet helemaal duidelijk is; MOET er iets verwijderd worden of kan het ook nog gecomprimeerd worden bij de backup functie?
 
Nee, er MOET niets verwijderd worden. Probleem bij erg grote DVD's is veelal dat het compressiepercentage zo hoog moet worden om 'm te laten passen, (tot soms wel 40%) dat de overblijvende film / muziek niet meer om aan te zien is.
Vergelijk het maar met een tv waarvan je op enig moment kleur / contrast / helderheid gaat knijpen tot het bijna een zwart-wit beeld is. Hoe groter het compressie percentage, hoe lager de overblijvende beeldkwaliteit.
Zelf vind ik compressie tot 80% aanvaardbaar. Daar beneden wil ik 'm niet hebben / zoek ik een andere oplossing -> dual layer schijf / extra's niet meebranden etc. etc.

Maar da's heel persoonlijk. Sommige mensen vinden 75 of 70% nog steeds prima.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor je tip.

Ik heb even een vraag over het verwijderen van audio.

ik krijg 4 bestanden te zien bij audio:

AC3 2 -ch Uncpicified 9 Mb
LPCM 2 -ch English 2,180 mb
AC3 5.1-ch English 420 mb
LPCM2-ch-English 4 mb

Welke kan ik hiervan verwijderen? Het betreft overigens een muziek DVD





ac3 5.1 engels zou ik houden

das je standaard 5.1
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan