groet bestanden met foto´s per mail sturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
314
Ik wil grotere hoeveelheden foto´s in een bestand per mail sturen maar als ik die toevoeg aan mijn mail dan kan de mailserver dit niet aan en komt de mail met foto´s niet aan. Hoe kan ik dit oplossen weet iemand dit ?
 
Wat heeft je ISP je voor maximum aantal Mb's per bericht opgegeven, gebaseerd op je abonnement?
 
???????????????????? pc dummie dus ik heb echt geen idee :eek: :eek: :eek: maar weet dat het niet gaat in iedergeval
 
Je kan de foto's versturen in plukjes van - bijvoorbeeld - 5. Ik zou dit vooraf afspreken met degene waar je het heenstuurt. Meeste mensen vinden het niet leuk als hun mailbox volgepompt wordt...

Een andere mogelijkheid is om de foto's online te zetten bij een uploadservice zoals www.senduit.com. Je kan zelf kiezen hoelang het bestand online blijft - bijvoorbeeld 2 dagen - en je krijgt een link om te mailen aan de persoon waar je foto's naartoe gaan.

www.dropload.com is ook zo'n website.
 
Wat fritzi aanraadt is een goede oplossing voor erg grote bestanden. Maar ik blijf benieuwd welk e-mailprogramma je gebruikt, want als het verzenden van (grote) foto's daarmee eigenlijk zou moeten kunnen, is er misschien toch iets anders aan de hand. :)
 
Heb je Economie, Standaard of Comfort-ADSL bij Planet.nl, dan mogen je bijlagen bij e-mails bij alledrie de abonnementsvormen niet groter dan 5 Mb zijn.
En in je mailbox mag niet meer dan 20 Mb zitten. Dus zul je de oplossing van fritzi moeten gebruiken.
 
Fritzi gaf een aantal hyperlinks naar websites waar je grote bestanden kunt parkeren, terwijl er met een e-mail aan de ontvanger wordt gemeld, dat er een bestand wacht om opgehaald te worden. Zelf gebruik ik daarvoor YouSendIt. Je kunt ook een gratis e-mailaccount nemen, zoals Gmail, van Google. Maar er zijn er meer, Hotmail of Yahoo-mail. Bij die mailaccounts mag je veel grotere bestanden versturen en je mailbox is ook veel groter.

NB: om misverstand te voorkomen, als je op de onderstreepte woorden klikt, ga je naar de betreffende website.

Edit: bij Gmail kun je ook nog gratis Picasa installeren, speciaal om foto's met vrienden en dergelijke te delen.
 
Laatst bewerkt:
en ze zippen is dat niet iets ? Weet niet precies hoe dat werkt en wat het is maar heb er wel iets over gehoord ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan