Kan ik met Google Desktop mijn Thunderbird-mail doorzoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

esteban

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2005
Berichten
103
Op de site van Google desktop staat dat dit zou kunnen, maar hij indexeert niets van mijn Thunderbird account.

Hoe stel ik Google Desktop in dat hij door mijn TB-berichten kan zoeken?
 
heb het ondertussen al gevonden!!!

wel omslachtige om op te lossen, er zijn twee oplossingen:

Waarom kan ik geen e-mailberichten vinden in Thunderbird?

Er zijn vier veelvoorkomende redenen waarom uw berichten van Thunderbird niet worden geïndexeerd:

A. U heeft niet de meest recente versie van Google Desktop geïnstalleerd.
Alleen met de nieuwste versies van Desktop kan worden gezocht in Thunderbird. Voor gedetailleerde informatie over de nieuwste versie van Google Desktop gaat u naar http://desktop.google.com/support/bin/answer.py?answer=34180. Om te bepalen of u de laatste versie van Google Desktop heeft, klikt u op de link Info op de startpagina van Google Desktop. Onder aan de pagina ziet u een regel met 'Google Desktop 4.200xxxxx'. Als u niet over de meest recente versie beschikt, kunt u deze downloaden en installeren vanaf http://desktop.google.nl.

B. U heeft niet de meest recente versie van Thunderbird geïnstalleerd.
Google Desktop werkt het beste als u Mozilla Thunderbird 1.0 of hoger heeft geïnstalleerd. Hoewel sommige functies van Google Desktop mogelijk wel werken, zijn niet alle functies beschikbaar als u werkt met een oudere versie van Thunderbird. Als gevolg hiervan treden er mogelijk kleine problemen op. U kunt de meest recente versie van Thunderbird downloaden vanaf http://www.mozilla.org/products/thunderbird/all.html.

C. U bent Thunderbird pas gaan gebruiken nadat u Google Desktop heeft geïnstalleerd.
Met Google Desktop worden Thunderbird-berichten alleen geïndexeerd als u Thunderbird gebruikte voordat u Google Desktop installeerde. Om dit probleem op te lossen, verwijdert u Google Desktop en installeert u het opnieuw. Dit werk als volgt:

1. Kies Start > Programma's > Google Desktop > Google Desktop verwijderen.
2. Het dialoogvenster 'Wilt u Google Desktop verwijderen?' wordt weergegeven. Als u nieuw materiaal wilt toevoegen zonder dat de vorige index verloren gaat, controleert u of het selectievakje naast 'Mijn index opslaan' is aangevinkt. Als u de vorige index volledig wilt vervangen, verwijdert u het vinkje.
3. Ga naar http://desktop.google.nl en installeer Google Desktop opnieuw.

D. U gebruikt IMAP voor e-mail.
Aangezien IMAP-berichten niet op uw computer maar op een centrale server staan, kan Google Desktop mogelijk alleen e-mailberichten vinden die u al heeft geopend. Om dit probleem te verhelpen, kunt u de Thunderbird-instellingen zodanig aanpassen dat uw e-mailberichten automatisch worden gedownload. Ga naar http://www.mozilla.org/support/thunderbird/tips#beh_downloadstartup voor instructies.

Als uw probleem met deze mogelijke oplossingen niet is verholpen, hebben we volgende informatie nodig om dit geval verder te kunnen onderzoeken:

- Welke versie van Thunderbird gebruikt u?

- Worden de webpagina's die u bezoekt, door Google Desktop geïndexeerd?

- Om ons meer informatie over uw systeem te verschaffen, kunt u eenvoudig een diagnose maken met het diagnostisch programma. Dit programma vindt u op http://desktop.google.com/DiagnoseGoogleDesktop.exe. Wanneer u dit programma uitvoert, worden de resultaten automatisch naar het klembord van de computer gekopieerd. Plak deze in een leeg bestand in een tekstverwerkingsprogramma (klik met de rechtermuisknop en klik vervolgens op 'Plakken') en stuur ons de diagnose door het bestand als bijlage toe te voegen aan uw reactie op ons automatische antwoordbericht. U ontvangt een automatisch antwoordbericht wanneer u ons een bericht stuurt, door op de onderstaande link 'Contact' te klikken.

- Stuur ons ten slotte een schermafbeelding van uw statuspagina voor Google Desktop. De link naar de pagina bevindt zich onder aan de startpagina van Google Desktop. Ga als volgt te werk om een schermafbeelding te maken:

1. Als de statuspagina wordt weergegeven op het scherm, drukt u op de toets Print Screen, rechts boven op het toetsenbord. Houd er rekening mee dat er geen melding wordt weergegeven als u op deze toets drukt.
2. Open een nieuw, leeg document in Microsoft Word of een grafisch programma en plak de afbeelding in het document (klik met de rechtermuisknop en kies 'Plakken').
3. Sla het document vervolgens op en voeg het als bijlage toe aan uw antwoord.



Ik heb zojuist Mozilla, Firefox of Thunderbird geïnstalleerd. Waarom worden mijn webgeschiedenis en e-mailberichten niet geïndexeerd door Google Desktop?

Als u Mozilla Firefox, Mozilla en/of Thunderbird installeert nadat u Google Desktop heeft ingesteld, kan Google Desktop uw webgeschiedenis of e-mailberichten mogelijk niet vinden. U kunt dit probleem als volgt oplossen:

1. Open de map C:\Program Files\Google\Google Desktop.
2. Zoek de drie bestanden met GoogleDesktopMozilla in deze map.
3. Kopieer deze bestanden naar de volgende map:
- Firefox: C:\Program Files\Mozilla Firefox\components
- Mozilla: C:\Program Files\mozilla.org\Mozilla\components
- Thunderbird: C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\components
4. Sluit Firefox, Mozilla en/of Thunderbird.
5. Verwijder het bestand compreg.dat in de volgende map:
- Firefox: C:\Documents and Settings\%GEBRUIKERSNAAM%\Application
Data\Mozilla\Firefox\Profiles\[WILLEKEURIG]
- Mozilla: C:\Program Files\mozilla.org\Mozilla\componenten
- Thunderbird: C:\Documents and Settings\%GEBRUIKERSNAAM%\Application
Data\Thunderbird\Profiles\[WILLEKEURIG]
6. Open Firefox, Mozilla en/of Thunderbird opnieuw.

Zodra u dit heeft gedaan, worden de betreffende webgeschiedenis en e-mailberichten geïndexeerd. We beseffen dat dit proces erg omslachtig is en we werken er hard aan om dit te verbeteren.

Opmerking: als u enkele van bovenstaande mappen niet kunt vinden, moet u een upgrade uitvoeren naar de nieuwste versie van Firefox, Mozilla of Thunderbird om de prestaties van Google Desktop te verbeteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan