inpakprogramma wmv

Status
Niet open voor verdere reacties.

genius1970

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Berichten
36
ik heb het beeld materiaal van de recorder op de pc gezet. dat is in .avi gemaakt en die heb ik omgezet in .wmv. nu is het een heel groot bestand van 290 MB geworden. ik wil deze graag versturen via email naar familie. kun je deze nog inpakken en zo ja met wel programma kun je dit doen? de andere vraag is of ik dit ook op een cd-r kan zetten of is het beter dan om het in een .mpeg te zetten zodat het ook met een dvd speler kan worden bekeken. ik heb nml geen dvd brander.

alvast bedankt, hilco:confused:
 
Waarom heb je er eigenlijk een wmv-bestand van gemaakt? Je kunt dat avi-bestand als data (1 op 1) op een CD-R zetten, maar alleen als de DVD-speler een avi-film kan lezen heb je daar wat aan. Kijk in de handleiding van de DVD-speler welke bestandsystemen daarin staan. Let voor een avi-film op de aanduidning DivX.
 
Waarom heb je er eigenlijk een wmv-bestand van gemaakt? Je kunt dat avi-bestand als data (1 op 1) op een CD-R zetten, maar alleen als de DVD-speler een avi-film kan lezen heb je daar wat aan. Kijk in de handleiding van de DVD-speler welke bestandsystemen daarin staan. Let voor een avi-film op de aanduidning DivX.

ik heb het in een wmv bestand gedaan omdat toen ik het als avi verstuurde ( proef filmpje) van mensen de reaktie kreeg dat ze hem niet konden openen ivm een codec fout. ik heb toen geprobeerd dit op te lossen maar kwam daar niet uit. had een programma gedownload daarvoor maar dit lukte niet en kreeg nog steeds dezelfde fout melding en kon er niet achter komen welke codec fout mijn wmp gaf en welke codec nodig had. ik weet nu dat het met divx kan. weet je ook welk bestand op de meeste dvd spelers zit ? ik gebruik video studio 7 dus heb niet zoveel keuze.
bedankt voor je reaktie.
hilco
 
De meeste (recente) DVD-spelers ondersteunen DivX, soms wordt er zelfs mee geadverteerd. Maar ik kan natuurlijk niets zeggen over de DVD-spelers van de ontvangers.
NB: de avi-film kon je zelf wel afspelen op de PC?
 
De meeste (recente) DVD-spelers ondersteunen DivX, soms wordt er zelfs mee geadverteerd. Maar ik kan natuurlijk niets zeggen over de DVD-spelers van de ontvangers.
NB: de avi-film kon je zelf wel afspelen op de PC?

begrijp ik het goed dat avi dus ook op de meest recente dvd spelers loopt? want ik dacht dat divx een programma is waar je avi bestanden op kan afspelen.om op je vraag terug te komen; bij mn vriendin kan ik de avi wel afspelen maar daar heb ik de film ook van de camera op de pc gezet met video studio 7 maar bij mij thuis lukte het niet.
 
Laatst bewerkt:
Uitleg: avi = Audio Video Interleave. In een avi is het beeld gecodeerd (meestal) met de divx-, of xvid-codec, het geluid (meestal) met mp3. Doorelkaar "geweven" noemen we dat dus avi. Maar: soms wordt het beeld met net een andere codec behandeld, hoe dat in de capture is gebeurd op de PC van je vriendin kan ik niet overzien. Vrijwel zeker heeft zij nog andere "aflees"software geinstalleerd staan. Best mogelijk dat het bestand nog bewerkt moet worden om op elke PC afgespeeld te kunnen worden. Ik ben daar niet zo in thuis, maar misschien kun je antwoorden vinden op de Support Site van Ulead.
 
Uitleg: avi = Audio Video Interleave. In een avi is het beeld gecodeerd (meestal) met de divx-, of xvid-codec, het geluid (meestal) met mp3. Doorelkaar "geweven" noemen we dat dus avi. Maar: soms wordt het beeld met net een andere codec behandeld, hoe dat in de capture is gebeurd op de PC van je vriendin kan ik niet overzien. Vrijwel zeker heeft zij nog andere "aflees"software geinstalleerd staan. Best mogelijk dat het bestand nog bewerkt moet worden om op elke PC afgespeeld te kunnen worden. Ik ben daar niet zo in thuis, maar misschien kun je antwoorden vinden op de Support Site van Ulead.

ik ben heel blij met deze site!!! altijd fijn om wat te leren !! bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan