TV streamen via LAN, mèt audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkDePoema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
1
Hallo,

Ik zit met het volgende. Eén van onze 3 computers heeft een tv-kaart. Nu zou ik graag de tv beelden over m'n thuisnetwerkje willen streamen, zodat je ook op de andere pc's tv kan kijken. Ik weet dat er verschillende opties zijn: VideoLAN VLC, Windows Media Encoder (WME), Skype (dan gebruik je de tv-kaart als webcam). Het lukt me wel om de beelden op een andere computer te krijgen (met name WME spreekt me erg aan vanwege de eenvoudige bediening), maar ik krijg geen geluid. Ik denk dat het hierdoor komt: de tv-kaart heeft geen audio uitgang (die je op de line-in van de geluidskaart kan aansluiten), maar het geluid gaat via de pci bus. Het enige tv-tunerprogramma dat daar mee kan omgaan is, voor zover ik weet, Fly 2000 TV, maar daarmee kun je alleen tv-kijken en niet een stream over het netwerk zenden. In dat programma kun je instellen dat het geluid via 'internal ADC' gaat. Bij alle eerder genoemde programma's kun je dat niet, maar moet je een kanaal (bijv. video, aux of line-in) van je geluidskaart kiezen als audiobron. Alleen, het tv-geluid gaat dus niet via één van die kanalen. Wie kent een manier om dit probleem te omzeilen of een programma waarmee dit wel mogelijk is? Kort gezegd wil ik het tv-kaart signaal mèt geluid dat via de pci-bus gaat, 'uitzenden' via mijn lokale netwerkje.
Het is een hele specifieke vraag, ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft!
Alvast bedankt,

Gr. Henk

PS: het zou helemaal mooi zijn als je met dat programma ook de tv-kaart kan bedienen vanaf een andere computer, zodat je tv-zenders kunt kiezen! Dat kan namelijk ook niet met bovengenoemde software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan