beelden cencureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nektar

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
14
hallo
ik heb voor een schoolproject een programma nodig waarmee je beelden kan censureren, delen wazig maken om het zo te zeggen...
Heeft iemand daar misschien een gratis te downloaden programma voor??
alvast bedankt...

nektr
 
Laatst bewerkt:
MVD, wat dat ook mag betekenen... ik ken er niet veel van dus...
 
Extenties of anders gezegt: Filmbestanden ( Avi , mpeg enz. ) of foto bestanden ( bmp , jpg enz. enz. )
 
er staat .MVD achter, ik heb de video gemaakt in Magic Video Deluxe dus...
 
Laatst bewerkt:
Met een MVD bestand zal je verder niet veel kunnen.
Misschien dat er in Magic Video Deluxe een mogelijkheid zit om video te bewerken ?

Ik ken dit programma verder ook niet .
 
Magic video heeft mogelijkheden om bestanden die je met 't programma hebt gemaakt op te slaan. Dit gebeurt met de Save as: funktie.
In zo'n geval ontstaan er inderdaad de bestanden met de bestand.MDV extentie

Er is ook een mogelijkheid om de bestanden te exporteren.
Dan krijg je de mededeling: bestanden saven als...
Je kunt ze dan exporteren naar AVI, WMV, etc.

Deze bestanden zijn waarschijnlijk makkelijker om te bewerken, cq om ze te cencureren in jou geval.
Doe dit eerst en stel je vraag dan opnieuw.
:)
 
ik heb een demo-versie van maxic video waar dat spijtig genoeg niet mee gaat :confused: is die functie ook mogelijk in windows moviemaker?
 
Ik vrees van niet.
De MVD extentie is niet erg gebruikelijk en waarschijnlijk alleen door Magix te gebruiken.

Dat wordt dus kopen als je daar verder mee wilt gaan.
 
ok maar ik bedoelde, als ik nu gewoon een andere film begin in moviemaker kan ik die daar dan ook opslaan onder een andere extentie door hem te exporteren
 
Wanneer je een film maakt in moviemaker heb je de mogelijkheid deze te exporteren in diverse extentie's, waaronder avi en wmv.

Om er wat meer over te weten te komen kun je 't beste en kort stukje film op het storyboard zetten en daarna naar film exporteren gaan.
Bij filminstelling kies je voor overige filminstellingen waarna je een hele waslijst extentie's te zien krijgt.

Om er nog iets meer van te begrijpen raad ik je aan om in de help funktie naar => films opslaan en verzenden => filminstelling te kijken.

Succes!
:)
 
Je hebt gelijk, maar deze topic gaat dacht ik over een MVD bestand.
Of ik moet nu ff iets missen :eek:
 
De toppic gaat over 't cencureren van beelden.
De eerste variant betrof een MVD extentie bestand.
De tweede variant was of 't mogelijk was om met MovieMaker "handelbare" extentie's te exporteren.

We missen nu enkel nog 't cencureren.
:D
 
:D gimli begrijpt me, als ik de film nu in AVI bestand zet, hoe kan ik die dan cencureren, of in welke extentie gaat dat het beste, enz...??
 
Sorry voor het misverstand

In Pinnacle Studio zit bij video-effecten de mogelijkheid om de video te vervagen.
Hiermee kan je instellen of je boven / onder en links of rechts wil vervagen.
Je kunt ook nog instellen of je lichte / zware /horizontale of vertikale vervaging wilt.

Met wat geduld zou je hier wel mee uit de voeten kunnen als je een videofilm eerst in stukken knipt en dan telkens het gedeelte vervaagt wat bewerkt moet worden en daarna weer alles monteren.
 
jah, 59 euro ga ik er nu wel niet aan geven :confused:
is er geen freeware waarmee het ook mogelijk is?
 
Geen idee, ik gebruik zelf Adobe Premiere en Pinnacle Studio. Allebij betaalde en legale versies.
Gratis zullen er niet zo veel videobewerkingsprogramma's te vinden zijn. Misschien wat demoversies, maar die hebben meestal niet alle functies of er staat bij de eindmontage een logo door het beeld.
 
Hé Nectar,

er zijn inderdaad wel video editors die misschien de specifieke eigenschappen bezitten waar jij naar op zoek bent,
nl "cencureren" oa Pinacle zoals LoonyTunes al vermelde.
de shareware versie's zijn wat moeilijker te vinden omdat je dan gebonden bent aan de trial versie's en je van te voren niet weet wat de mogelijkheden zijn.

Tucows heeft er een paar waar ik 't vermoeden van heb dat er wel iets in voorkomt.
Die zijn shareware, al moet je jezelf soms wel even aanmelden bij 't downloaden.
ArcSoftVideo2 of CyberlinkPowerDirector5 bijvoorbeeld.
Ik weet 't niet zeker, ik ben nl zelf ook even aan 't uitvissen.
Wel even opletten, want de eerste is 64Mb en de tweede 344Mb.

http://www.tucows.com/Windows/AudioVideo/Video/VideoEditors/

Succes!
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan