karimbizid
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 dec 2006
Hallo allemaal,
Ik ben aan het stoeien geweest met een DVD waar een optreden van mij op staat...
Hier was ook al een probleem met het maken van screenshots ervan, maar dat is gelukkig opgelost.
Ik wil het filmpje natuurlijk ook even "Tuben" ,maar dat blijkt moeilijker te zijn dan ik dacht:
Het is mij al eens vaker gebeurd dat als ik een .avi maak met Sony Vegas 6.0 dat ze onwijs groot zijn.
Dit heb ik gedaan:
Met het freewareprogramma: DVD2AVI dat ik ergens van internet heb geplukt heb ik het stukje van de DVD opgeslagen als AVI.
Hij maakte hier 2 aparte bestanden van: audio en video.
Dat moest ik nog samen persen, maar Vegas leest geen AVI video's .
Toen heb ik met een ander freeware programmatje wat ik nog op de pc had staan de video geconventeerd naar .wmv.
Ik heb in vegas de boel afgewerkt en bijgeknipt.
Toen opgeslagen als avi. (1 van de laagste kwaliteitskeuze's ).
Het filmpje (van 8min. 28) is nu 1.930.795.520 bytes (1,79 GB).
Mijn vraag:
Is het mogelijk dit bestandje kleiner dan 100 mb te krijgen?
Ik wil het naelijk gewoon graag op YouTube hebben.
Alvast bedankt:thumb:
(alleen al voor het lezen )
Karim
Ik ben aan het stoeien geweest met een DVD waar een optreden van mij op staat...
Hier was ook al een probleem met het maken van screenshots ervan, maar dat is gelukkig opgelost.
Ik wil het filmpje natuurlijk ook even "Tuben" ,maar dat blijkt moeilijker te zijn dan ik dacht:
Het is mij al eens vaker gebeurd dat als ik een .avi maak met Sony Vegas 6.0 dat ze onwijs groot zijn.
Dit heb ik gedaan:
Met het freewareprogramma: DVD2AVI dat ik ergens van internet heb geplukt heb ik het stukje van de DVD opgeslagen als AVI.
Hij maakte hier 2 aparte bestanden van: audio en video.
Dat moest ik nog samen persen, maar Vegas leest geen AVI video's .
Toen heb ik met een ander freeware programmatje wat ik nog op de pc had staan de video geconventeerd naar .wmv.
Ik heb in vegas de boel afgewerkt en bijgeknipt.
Toen opgeslagen als avi. (1 van de laagste kwaliteitskeuze's ).
Het filmpje (van 8min. 28) is nu 1.930.795.520 bytes (1,79 GB).
Mijn vraag:
Is het mogelijk dit bestandje kleiner dan 100 mb te krijgen?
Ik wil het naelijk gewoon graag op YouTube hebben.
Alvast bedankt:thumb:
(alleen al voor het lezen )
Karim