Te grote video file

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
557
Hallo allemaal,

Ik ben aan het stoeien geweest met een DVD waar een optreden van mij op staat...
Hier was ook al een probleem met het maken van screenshots ervan, maar dat is gelukkig opgelost.

Ik wil het filmpje natuurlijk ook even "Tuben" ,maar dat blijkt moeilijker te zijn dan ik dacht:
Het is mij al eens vaker gebeurd dat als ik een .avi maak met Sony Vegas 6.0 dat ze onwijs groot zijn.

Dit heb ik gedaan:

Met het freewareprogramma: DVD2AVI dat ik ergens van internet heb geplukt heb ik het stukje van de DVD opgeslagen als AVI.
Hij maakte hier 2 aparte bestanden van: audio en video.
Dat moest ik nog samen persen, maar Vegas leest geen AVI video's :( .

Toen heb ik met een ander freeware programmatje wat ik nog op de pc had staan de video geconventeerd naar .wmv.
Ik heb in vegas de boel afgewerkt en bijgeknipt.
Toen opgeslagen als avi. (1 van de laagste kwaliteitskeuze's ).
Het filmpje (van 8min. 28) is nu 1.930.795.520 bytes (1,79 GB).

Mijn vraag:
Is het mogelijk dit bestandje kleiner dan 100 mb te krijgen?
Ik wil het naelijk gewoon graag op YouTube hebben.

Alvast bedankt:thumb:
(alleen al voor het lezen :p)

Karim
 
waarschijnlijk heb je geen divx/xvid codec gebruikt maar standaard avi.
Dit is het enige wat ik kan bedenken dat een filmpje zo groot maakt voor dat tijdsduur.

je kan de grote avi inlezen in virtual dub en opnieuw wegschrijven met de divxcodec.
een voorzichtige schatting dat het filmpje ruim onder de 100 mb uitkomt.

Download hier: virtualdub.sourceforge.net/
 
.avi bestanden zijn nu eenmaal erg groot.
Je zou het bestand kunnen omzetten naar MPEG2, het meest gebruikte op YouTube
 
Ik heb met viritualdub de file opnieuw opgelagen als.avi en nu is hij: 14.7 GB :eek:

Doe ik iets verkeerd?:p
 
Ik heb met viritualdub de file opnieuw opgelagen als.avi en nu is hij: 14.7 GB :eek:

Doe ik iets verkeerd?:p

Ja zeker, je moet wel de nieuwe avi met de divx/xvid codec wegschrijven en niet als standaard.
Je vind die keuze in het menu: video>>compression en kies hier de divx of xvid codec uit die lijst en dan de film opnieuw wegschrijven.
 
Mooi, ben alleen benieuwd hoe groot dat bestand nu geworden is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan