Nederlandse ondertiteling vervangen bestaande DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

D34F

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
25
Dag allemaal,

ik heb een vraag. Ik heb een DVD met een (motion) menu en ondertitels. Er zit Nederlandse ondertiteling bij, maar ik vind die niet erg goed (er zitten fouten in).

Ik zou daarom graag die Nederlandse ondertiteling eruit halen, de fouten verbeteren en dan terugzetten mét behoud van alles. Oftewel: Dezelfde DVD, met aangepaste ondertiteling.

Ik heb al tutorials gelezen, maar al die tutorials gaan erover hoe je een ondertiteling aan een bestaande DVD toevoegt. Dus niet hoe je een ondertiteling op een bestaande DVD vervangt. Weet iemand hoe dit moet en/of heeft iemand een tutorial die dit wél beschrijft. Laat het mij alsjeblieft weten!

Bij voorbaat dank,

Peter
 
Meestal zijn dit gewoon tekst bestandjes met srt extentie die je gewoon kan aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Meestal zijn dit gewoon tekst bestandjes met srt extentie die je gewoon kan aanpassen.

Nou, zo simpel is het volgens mij niet. Je moet sowieso de ondertiteling uit de DVD halen, die converten naar .srt of iets dergelijks, dan editen en er weer in doen. Alleen hoe dit precies moet: ik heb geen idee.
 
Laatst bewerkt:
Een handleiding om beeld, geluid en ondertiteling uit een DVD te rippen en vervolgens weer "in elkaar te zetten" staat op Extra DVD.

Weet waar je aan begint. :)
 
Een handleiding om beeld, geluid en ondertiteling uit een DVD te rippen en vervolgens weer "in elkaar te zetten" staat op Extra DVD.

Weet waar je aan begint. :)

Ziet er goed uit. Kan ik hiermee dus de ondertiteling eruit halen, editen, terugstoppen en dan als ik de DVD afspeel nog steeds in het menu op de knop voor Nederlandse ondertiteling drukken? Of alleen selecteren met de afstandbediening. Want ik wil nog wel het in de menu kunnen selecteren.
 
De omschrijving van de tutorial die ik gaf:

DVD Ondertiteling Selecteerbaar
Van DVD naar DVDR
Selecteerbare ondertiteling toevoegen. Handig wanneer je een UK of een USA DVD hebt zonder NL ondertiteling.
 
De omschrijving van de tutorial die ik gaf:

DVD Ondertiteling Selecteerbaar
Van DVD naar DVDR
Selecteerbare ondertiteling toevoegen. Handig wanneer je een UK of een USA DVD hebt zonder NL ondertiteling.

Ok, jammer. Want ik wil echt dat je gewoon nog de ondertiteling in het menu kan kiezen. Zoals daarvoor, maar dan dus met aangepaste ondertiteling.
 
Je kunt de gewenste truc doen met DVDLab Pro... [selecteerbare ondertiteling, menu, meerdere audiotracks, conversie naar bereedbeeld, etc..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan