Sony Camcorder koppelen aan PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
1.300
Allereerst, ben geen techneut, dus mijn vraag zal mss met gefronste wenkbrauwen gelezen worden.

Maar...gisteren mijn 1 jaar oude camrecorder aan mijn nieuwe LCD tv gekoppeld, ging van een leien dakje. Beelden waren wonderschoon. Dacht toen, aan PC koppelen zou ook piece of cake moeten zijn.

Vond de juiste gleufjes/gaatjes voor de kabel (juiste benamingen weet ik niet) , dat was schrikken, mijn PC deed niks, geen lampje. Gewoon niks.

Heb stekker er toen maar resoluut uitgetrokken en een tel later weer in. Toen werkte het zaakje weer.

Wat deed ik verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
i.LINK™-kabel

Lijkt hierop, even uit Sony site bij mijn
type camera
gehaald.
Ene uiteinde aan de cam, andere in de USB sleuf van de PC tower.

:eek:
 
Laatst bewerkt:
USB is dit niet.

Dit is i-Link, de mini-versie van Firewire.

weer verder met je vraag: welke software zat er bij de camcorder? meestal als je die installeert, wordt alles herkend.

anders bij apparaatbeheer kijken of de ''1394 verbinding'' (onder netwerk adapters) is ingeschakeld.

suc6:thumb:
 
Heb de software al paar maanden geleden geinstalleerd.
Maar ik kom er nog wel op terug, ook als de stuff werkt.

Hou het ff voor gezien.
:)
 
Heb nu toch de goeie kabel, zat standaard al bij mijn spullen :eek:
Cam moest ik nog op USB stream zetten en kan de beelden nu wel op mijn PC zien. :D
Vraag me alleen af of de beelden niet stiekem naar mijn PC worden gecopieerd, wil ik niet. Moet toch ergens te zien zijn?

Volgende stap: Wil nu een stuk vd film op Youtube of AOL zetten. Uitzoekwerk dus.

Maar goed, het werkt dus.
 
Ben ik weer, jaar later.

Picture Package werkt wel, maar hoe begin ik eigenlijk.

Wil nu een DVD branden en zou ik rechtstreeks vanuit de cam kunnen doen naar een dvd op de PC.

Krijg een foutmelding "Controleer aangesloten apparaat" op display van de cam en ik gebruik dezelfde kabel als hiervoor.
Krijg film ook niet op PC te zien.
Doe ik iets met volgorde van handelingen mss niet goed.

1394 is gewoon ingeschakeld.
USB Stream op cam staat 'on'
Bij USB streaming Tool op PC staat dat videocamera niet te vinden is.


Wat ik niet zo goed snap. Ik lees volgende op de handleiding:

2 Sluit uw camcorder aan op een spanningsbron en schuif de POWER schakelaar naar PLAY/EDIT.
Gebruik de netspanningsadapter als spanningsbron.

Wat wordt met netspanningsadapter bedoeld? Er is toch sowieso spanning?
:eek:
 
Laatst bewerkt:
Niemand?

Ik vond dit op de Sony site met volgende tekst:

Zet de computer aan.
Installeer het USB-stuurprogramma (de USB-driver) voor de digitale camcorder op de computer.

BELANGRIJK

De functie USB Streaming werkt alleen correct als het USB-stuurprogramma is geïnstalleerd dat u vindt op de CD-ROM die bij de digitale camcorder is meegeleverd. U kunt dit USB-stuurprograma ook downloaden op deze pagina.


  1. Zet de digitale camcorder op de stand VTR, VCR of PLAYBACK (Afspelen).
  2. Activeer de functie USB Streaming door USB STREAM op de digitale camcorder in te stellen op ON.
  3. Sluit het ene uiteinde van de USB-kabel aan op de digitale camcorder.
  4. Sluit het andere uiteinde van de USB-kabel aan op de computer.
  5. Spoel de videobeelden op de camcorder naar het begin van het videofragment dat u wilt overbrengen.
  6. Open op de computer de software voor video capture (of videobewerkingssoftware met een opnamefunctie (capturefunctie)).
  7. Start de videobeelden op de camcorder.
  8. Importeer de videobeelden met de software voor video capture (of videobewerkingssoftware met een opnamefunctie (capturefunctie)).

Ik lees nu dat het USB progr vanuit deze site gedownloaded kan worden.
Zal daar dan mee beginnen, omdat mijn PC de cam niet kan vinden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan