geen internet op 2e pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

wanhopige

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
Berichten
7
Hallo,
Ik heb al een paar jaar een netwerkje tussen 2 pc met een netwerkkabel, dit werkte tot 2 dagen geleden.
Maar na een aankoop van anti-virussoftware , waarvan ik een trail-versie van had werkt opeens mijn netwerkje niet meer.
Het probleem zit vermoedelijk tussen de lanverbinding 2 op pc1(netwerkverbinding) en de internet verbinding.(foute configuratie?)De lanverbinding van het netwerk is actief.

Ik geef je hier op wat ik ingevuld heb bij mijn verbindingen.
Op de Lanverbinding 1 van pc 1 (XP) waarmee ik het internet op ga (TCP/IP) staat op automatische ip en heb bij dns automatische detectie aanstaan. De 2e lanverbinding (netwerk) op pc 1 heb ik op IP: 192.168.0.1 en subnetmasker 255.255.255.0, geen standaard-gatewaywaarde ingevuld (geef ik deze 192.168.0.1 of de standaardgateway van de internetverbinding die ik vond via ipconfig dan werkt mijn internet verbinding niet). dns server 192.168.0.1 en geen alternatieve server.

Op pc2 (Vista) heb ik op Ip versie 4 ingevuld :
Ip 192.168.0.2, subnetmasker 255.255.255.0 geen standaard-gatewaywaarde ingevuld. dns server 192.168.0.2 geen alternatieve ingevuld.
IP versie6 alles op automatische detectie aangevinkt. ik weet dat het hier het probleem zit, maar waar??

Fire-walls op XP pc bij beide lanverbindingen uitgezet. En als ik de fire-wall van Bullgard (anti-virussoftware) uitzet ook geen verbinding.


Een heel verhaal maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want ik zie er geen gat meer in en zou zeer dankbaar zijn met wat hulp.

groet Reina
 
nog even een aanvulling

Al spittende door jullie forum probeerde ik nog wat tips uit.
Ik ben er nu achter dat ik via pc 1 naar pc 2 kan pingen en deze geeft antwoord.
Anders om niet ik krijg dan het volgende antwoord: er kan geen verbinding met 192.168.0.1 worden gemaakt, externe host gepind maar geen antwoord ontvangen.
Als ik in 2e pc(vista) het netwerkcentrum--> netwerkoverzicht aanklik krijg ik de volgende mededeling:
het koppelen van netwerklocaties is standaard uitgeschakeld in domeinnetwerken, de netbeheerder kan dit groeps belid inschakelen.
Kan ik dit ergens doen?? of zit dit bij mijn provider??
groet Reina
 
Zomaar een ideetje: bevat jouw pas gekochte anti-virussoftware toevallig een Firewall.
Bijvoorbeeld Norton Internet Security

Zo ja, zou ik het daar eens gaan zoeken.
 
ja, die zit er ook in, maar als ik die helemaal uitzet heb ik het zelfde probleem.
 
dns

Hoi,

Moet je soms niet als dns op je pc2 192.168.0.1 invullen?

Groetjes,
 
Ik zou toch voor de zekerheid de range in de Firewall van 192.168.0.1 - tot pak-um beet 192.168.0.10 even op veilige zone zetten. Wel even kijken wat het IP van het modem is, deze moet ook op veilig.
 
instellingen

Hoi,

Er van uitgaande dat je geen router hebt zou ik het zo invullen:
PC1: IP: 192.168.0.1 met subnetmask 255.255.255.0 en DNS 192.168.0.1
PC2: IP: 192.168.0.2 met subnetmask 255.255.255.0 en DNS 192.168.0.1

Als je een router hebt heeft deze in principe als IP 192.168.0.1 (om op jouw waarde verder te gaan)
en je pc's hebben dan 192.168.0.2 en 192.168.0.3, standaardgateway, DNS-server en DHCP-server hebben dan als IP 192.168.0.1 al lijkt het me simpeler om alles gewoon op automatisch te laten staan.

Groetjes,
 
Hoi, als je mijn eerdere vragen hebt gelezen kun je zien dat ik die waarden al ingevuld heb zoals jij schrijft.
Maar wat moet ik met die meldingen die ik eerder vermeld heb??

groet Reina
 
opgelost op een andere manier

Hallo,

Daar ik er niet uit kwam, ondanks alle hulp van het forum, heb ik maar een router aangeschaft en kan dus nu afzonderlijk met elke pc op het net.

Het is mij nog een raadsel wat er fout ging met mijn netwerk via een netwerkkabel.
Deze heeft meerdere jaren gewerkt!

Bedankt voor jullie support!
Reina
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan