slechte downloadprestatie shareaza

Status
Niet open voor verdere reacties.

janette29

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
54
:( weet niet of ik hier goed zit met deze vraag maar stel hem toch maar hier!

Ik download series en films met shareaza maar dat gaat zooooo langzaam er staat ook altijd een melding dat ik achter een NAT router zit of firewall en dat dit slechte downloadprestaties kan opleveren .. dat klopt dus ook :confused:
(heb windows xp service pack 2) Die shareaza instel wizard helpt ook niet echt dussss

Wie kan mij helpen om dit te veranderen want moet echt heeeeeel erg lang wachten om iets te kunnen zien
 
dit ligt helemaal aan het aantal down en uploaders.. hoemeer downloaders er zijn hoe langsaamer het gaat.. en als er dan ook nog eens niet veel uploaders zijn(zoals het vaakt is) dan gaat het alleen maar langsamer.. je kunt er weinig anders aan veranderen dan geduld hebbern...
 
hmmmmmmm volgens mij moet het toch in mijn instellingen zitten of zoiets want er zijn genoeg ""bronnen" zeg maar. en shereaza word ook met grote regelmaat afgesloten door een foutmelding .. misschien iemand anders een idee:eek:
 
P2P programma's zoals deze heten werken met mensen die uploaden en douwnloaden.
Je kan nog net zoveel mensen hebben die aan het uploaden zijn(zodat jij kan downloaden) maar misschien hebben hun het ingesteld dat ze maar 1kb/s laten uploaden (omdat ze anders langsame internetverbinding hebben) en dan gaat het bij de downloaders dus langsaam. Zelf ben ik nu ook aan het downloaden maar sneller dan 25Kb/sec. gaat het meestal niet of er moeten echt 10.000 mensen het bestand hebben en dan moet je nog maar geluk hebben..

je moet dus gewoon geduld hebben.. of alles van een FTP server afhalen... (van internet zelf downloaden dus) maar hierbij heb je het zelfde probleem alleen zal het downloaden iets sneller gaan..(ook verschillend per FTP Server/internet..
 
P2P programma's zoals deze heten werken met mensen die uploaden en douwnloaden.
Je kan nog net zoveel mensen hebben die aan het uploaden zijn(zodat jij kan downloaden) maar misschien hebben hun het ingesteld dat ze maar 1kb/s laten uploaden (omdat ze anders langsame internetverbinding hebben) en dan gaat het bij de downloaders dus langsaam. Zelf ben ik nu ook aan het downloaden maar sneller dan 25Kb/sec. gaat het meestal niet of er moeten echt 10.000 mensen het bestand hebben en dan moet je nog maar geluk hebben..

je moet dus gewoon geduld hebben.. of alles van een FTP server afhalen... (van internet zelf downloaden dus) maar hierbij heb je het zelfde probleem alleen zal het downloaden iets sneller gaan..(ook verschillend per FTP Server/internet..

Alles wat hier gezegd wordt heeft er in dit geval, gezien de melding van Shareaza, helemaal niets mee te maken:eek:

Het gaat er in dit geval om dat de juiste poorten in router (en eventueel firewaal) open gezet en geforward moeten worden!!!
 
Alles wat hier gezegd wordt heeft er in dit geval, gezien de melding van Shareaza, helemaal niets mee te maken:eek:

Het gaat er in dit geval om dat de juiste poorten in router (en eventueel firewaal) open gezet en geforward moeten worden!!!

:rolleyes: oke fijn maar hoe doe ik dat dan????? want dat weet ik dus niet :eek:
 
:confused: mijn firewall stond goed maar dat port forwarding is toch wat te ingewikkeld voor mij hoor ben maar een leek op dit gebied helaas en ben bang dat ik straks mijn hele pc naar de maan help op deze manier :eek:
 
Maar zonder portforwarding zul je nooit snel kunnen downloaden.

Wanneer je de site die ik je heb gegeven goed bekijkt, zal je zien dat er ook een programmatje is dat alles automatisch voor je instelt!
Dat programma moet je kopen, maar misschien kun je het wel ergends.....:D
 
  • Ga naar Start >> Uitvoeren...
  • Typ firewall.cpl en druk op OK.
  • Bij het tabblad Uitzonderingen geef je een nieuw programma op, namelijk Shareaza.
  • Bij een nieuwe poort kun je de poort die Shareaza gebruikt opgeven. Die poort staat vast vermeld binnen de instellingen van Shareaza zelf.

Verder vind ik Shareaza grote rommel omdat ik het ding zelf nooit op fatsoenlijke snelheid heb gekregen. Bah...
 
  • Ga naar Start >> Uitvoeren...
  • Typ firewall.cpl en druk op OK.
  • Bij het tabblad Uitzonderingen geef je een nieuw programma op, namelijk Shareaza.
  • Bij een nieuwe poort kun je de poort die Shareaza gebruikt opgeven. Die poort staat vast vermeld binnen de instellingen van Shareaza zelf.

Verder vind ik Shareaza grote rommel omdat ik het ding zelf nooit op fatsoenlijke snelheid heb gekregen. Bah...

Zoals TS zelf al aangaf stond de firewall goed ingesteld, dus dat is het probleem niet.
Het gaat om de portforwarding;)

Sharearza is ook mijn favoriete programma niet, maar bij correcte portforwarding is de snelheid wel gewoon goed. Misschien zelf ook nooit goed gedaan??
 
Laatst bewerkt:
Oh dat is best mogelijk.

Verder vind ik "goed ingesteld" wat kort gezegd. Je weet immers niet of haar goed ook jouw goed is of mijn goed...
 
Oh dat is best mogelijk.

Verder vind ik "goed ingesteld" wat kort gezegd. Je weet immers niet of haar goed ook jouw goed is of mijn goed...

Daarom heb ik TS ook verwezen naar www.portforward.com.
Daar staat precies per router en downloadprogramma aangegeven wat voor die combinatie goed is en hoe dat in te stellen is:D

Goed he!
 
:( nou ik ben bezig geweest met dat programma maar toen ik mijn ip adres veranderde had ik gelijk geen internetverbinding meer dus alles maar weer terug gezet zoals het was . wat doe ik nu verkeerd dan?:eek: :eek:


ik moet een static ip adres aanmaken en dat invullen in de adresbalk en dan moet er iets nieuws openen enter network pasword maar bij mij gebeurt dat natuurlijk niet, krijg gewoon een foutmelding. ik voel me hier weer zooooooo dom in help me pleaseeee
 
Laatst bewerkt:
Ok,

Zit je computer rechtstreeks met een kabel op deze modem aangesloten?
Of zit er nog een ander kastje (router b.v.) tussen of werk je draadloos?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan