landkaart maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertus

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Berichten
22
Hallo iedereen,
Zou iemand me kunnen helpen?
Ik wil een landkaartje maken die bestaat uit 9 jpg's die aan elkaar geplakt moeten worden zodat er een grote file ontstaat? Het hoeft niet geprint te worden.
De jpg's bestaan dus uit stukjes landkaart die ik op de randen naadloos moet samen voegen is dit op een eenvoudige manier te doen?

Groetjes Rob
 
Ik weet natuurlijk niet welk fotobewerkingsprogramma je hebt, maar in PaintShop Pro is dit bijvoorbeeld gemakkelijk te doen.

Open eerst een nieuwe lege afbeelding en maak de afbeelding wat groter als de 9 afbeeldingen die je daar in wilt plakken.
Daarna open je jouw eerste afbeelding en selecteer alles met ctrl A
Ga daarna naar de nieuwe afbeelding en plak deze als nieuwe selectie in de nieuwe lege afbeelding met ctrl E
Doe hetzelfde voor alle 9 afbeeldingen en sla daarna de nieuwe afbeelding op als jpg bestand.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat de 9 afbeeldingen dezelfde schaal hebben, anders kloppen de straten en lijnen niet. In dat geval moet je elke afbeelding eerst zo verkleinen of vergroten dat deze dezelfde schaal krijgen. Dit is wel wat priegelwerk, maar met wat geduld moet dat lukken.
 
landkaart

Bedankt voor je antwoord ik kan er mee uit de voeten maar toch moeilijker dan ik dacht.

Bedankt en de groetjes Rob
 
Hoi,

Met het programma "autostitch" kun je foto' s achter elkaar plakken, om bv. foto's die in 360° gemaakt zijn als 2D weer te geven.

albatros
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan