DPI verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Berichten
293
Eigenlijk heb ik twee vragen.
Hoe kun je ervoor zorgen dat het aantal DPI van je afbeelding wordt verhoogd?
In hoeverre kun je het aantal DPI verhogen; is er een maximum, afhankelijk van het formaat van de huidige afbeelding?
 
Hoe hoger je dpi's hoe groter je bestand word. Ik geloof dat je alle bij vector afbeeldingen dit kan verhogen???. Je moet ook kijken voor wat je de afbeelding gebruikt. Als deze alleen op een scherm bekenen word is rond de 75 dpi meer dan genoeg.
 
De afbeelding is bedoeld voor een brochure en moet minimaal DPI zijn. Inmiddels heb ik de foto opnieuw bewerkt en is het precies 300 DPI, maar ik wil gewoon weten hoe ik dat aantal verhoog. Ik heb geprobeerd met het scherper maken van de afbeelding, meer kleuren en gewoon wat bewerkingen om te verbeteren in de hoop dat het effect heeft op DPI maar dat bleek niet het geval. 300 is het minimum, ik zou graag zien dat ik er meer van kan maken. Ik werk met PSP XI.

Ondertussen probeer ik een vectorlaag toe te voegen, maar ik heb geen idee hoe ik de andere lagen hierop krijg. Kun je de stappen aangeven?
 
Laatst bewerkt:
Als je een afbeelding verkleint gaan je aantal dpi's omhoog en andersom. Maar 300 dpi is voor een afbeelding die wordt afgedrukt genoeg.
 
Ik heb de afbeelding net 25% vergroot, maar het aantal DPI is nog steeds 300. Hoe kan dat? Ik heb de afbeelding vergroot door te klikken op Afbeelding>> Formaat wijzigen en dan bij het percentage 125 in te typen. Ik hbe nl geleerd dat je een afbeelding nooit meer dan 25% moet vergroten of verkleinen omdat er anders teveel kwaliteitverlies optreedt.
 
ha Peter,

dat is vreemd maar ik heb het vandaag over je gehad. Van Helpmij is jouw naam de enige die ik een beetje ken. Je website heb ik weleens bekeken en er informatie vandaan gehaald en vaak genoeg ben ik er verder mee gekomen. Hartelijk dank voor je reactie, ik ga direct kijken. Het is vast wel iets!
 
drawplus

DrawPlus ziet er fantastich uit. De guidetour belooft heel wat. Alleen zo jammer dat er verder niets gebeurt. Ik zie het oog en kan het programma niet openen. Heb mezelf opnieuw laten registreren maar ook dan wil het niet werken. In de guidetour heb ik al gezien dat je hier idd de dpi kunt verhogen, net als in jouw voorbeeld, maar het wil ff niet lukken. Misschien heeft het te maken met Vista. Daarom heb ik het elders nogmaals geprobeerd maar daar loop ik tegen het probleem op dat de download niet wil starten. Het is dus nog afwachten. Ondertussen sta ik met mijn rug tegen de muur.
 
Het is gelukt om DrawPlus op een andere laptop te zetten. Ik had eerst de europese indeling gebruikt en nu de US Standard (geloof ik; de eerste/aangevinkte optie). Het programma draait, maar als ik een afbeelding uit mijn bestand wil openen herkent ie het niet. Grinz, zo blijven we nog even bezig, maar hoe los ik dit op. Ik zal ook zelf nog even proberen of ik die afbeeldingen nu anders kan opslaan
 
Je moet ook geen bestand openen.

Je moet je plaatje ophalen en met de muis de afmeting erin wegzetten.
Linker menu: (plaatje) import picture.

File open en save is om je huidige bewerking (extentie dw)
op te slaan of oude bewerking te openen.

:cool:
 
stap voor stap komen we verder al voel ik me op dit moment wel een kleinduimpje in de reuzenstad. Een grote stap voor mij is immers nog steeds nauwelijks zichtbaar voor die reuzen. Voor de duidelijkheid heb ik een bijlage toegevoegd waarin ik mijn stappen laat zien.
 
eerst nog verkleinen. Poe hey 100 is wel klein hoor.
 

Bijlagen

  • drawplus start.doc
    95,5 KB · Weergaven: 198
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan