broadcast software ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hoi!

Al sinds een tijdje heb ik samen met iemand een webradio opgestart, we hebben alles, de nodige software en natuurlijk de muziek. Alleen ben ik niet zo tevreden over de broadcast software. Wij gebruiken SAM broadcaster. Op zich heeft dit progje alles wat een web dj feitelijk nodig heeft.. alleen t geluid is bagger. Althans hier bij ons, de luisteraars horen het gelukkig niet. Het geluid klinkt net alsof het TE hard is opgenomen, alsof de speakers zijn opgeblazen zowat ( wat dus niet het geval is, we testen dit op 2 verschillende pc's en we krijgen hetzelfde resultaat ). Heb er alles aan gedaan, maar het is nog steeds niet lekker om aan te horen, en ben een beetje aan het zoeken naar alternatieven. Zitten er hier misschien mensen die mij tips kunnen geven welk broadcastprogramma een beetje goed is ? OTSdj hebben we ook geprobeert, maar dat werd ook geen succes.. :(

in ieder geval bedankt !
 
Aangezien je "kuisteraars hier geen last van hebben zou ik eerder denken dat jullie pc's een geluidskaart van mindere kwaliteit hebben. Ik zou een proberen met een usb hoofdtelefoon.
 
dat lijkt me stug, met programma's zoals winamp, en / of windows mediaplayer, en al die andere players komt het geluid kristalhelder uit de speakers :confused:
 
Ik ben hier verder niet bekend mee, maar las toevallig jouw vraag.

Zit er misschien ergens een Gain regelaar die te hoog staat ingesteld ?
 
Kijk anders eens op het forum www.radioforum.nl , daar zitten de experts en wellicht kun je daar je antwoord al vinden als je een zoekopdracht doet.
 
Ik ben hier verder niet bekend mee, maar las toevallig jouw vraag.

Zit er misschien ergens een Gain regelaar die te hoog staat ingesteld ?

daar ben ik druk mee geweest, ook vooral met de ingebouwde EQ. die heb ik heel laag gezet, en zelfs later helemaal uit.. helaas werd het er niet beter van :(
 
...............

Hoi!

Al sinds een tijdje heb ik samen met iemand een webradio opgestart, we hebben alles, de nodige software en natuurlijk de muziek. Alleen ben ik niet zo tevreden over de broadcast software. Wij gebruiken SAM broadcaster. Op zich heeft dit progje alles wat een web dj feitelijk nodig heeft.. alleen t geluid is bagger. Althans hier bij ons, de luisteraars horen het gelukkig niet. Het geluid klinkt net alsof het TE hard is opgenomen, alsof de speakers zijn opgeblazen zowat ( wat dus niet het geval is, we testen dit op 2 verschillende pc's en we krijgen hetzelfde resultaat ). Heb er alles aan gedaan, maar het is nog steeds niet lekker om aan te horen, en ben een beetje aan het zoeken naar alternatieven. Zitten er hier misschien mensen die mij tips kunnen geven welk broadcastprogramma een beetje goed is ? OTSdj hebben we ook geprobeert, maar dat werd ook geen succes.. :(

in ieder geval bedankt !

Hallo borrelnoot

Wij bij hitradio limburg werken met raduga en dat werkt heel goed maar als je echt goed wil draaien met het station kun je het beste 2 computers gebruiken een computer voor de muziek af te spelen en de ander voor de livestream dan heb je ook geen problemen meer met het geluid
 
Hallo borrelnoot

Wij bij hitradio limburg werken met raduga en dat werkt heel goed maar als je echt goed wil draaien met het station kun je het beste 2 computers gebruiken een computer voor de muziek af te spelen en de ander voor de livestream dan heb je ook geen problemen meer met het geluid

Hoi ! :D bedankt voor je reactie. Het is bij ons ook de bedoeling dat er 2 aparte computers komen. We hebben er 1 gekregen van een oud webradio station. die moeten we alleen nog stofvrij maken en opnieuw installeren.

de tip van raduga zal ik zeker meenemen, en kijken of we er wat aan hebben. Op het moment zijn we nu aan het experimenteren met het programma Virtual dj, deze heeft ook een broadcast mogelijkheid, dus we wachten het even af :)

nogmaals bedankt!:thumb:
 
..............

Hoi ! :D bedankt voor je reactie. Het is bij ons ook de bedoeling dat er 2 aparte computers komen. We hebben er 1 gekregen van een oud webradio station. die moeten we alleen nog stofvrij maken en opnieuw installeren.

de tip van raduga zal ik zeker meenemen, en kijken of we er wat aan hebben. Op het moment zijn we nu aan het experimenteren met het programma Virtual dj, deze heeft ook een broadcast mogelijkheid, dus we wachten het even af :)

nogmaals bedankt!:thumb:

Wat ook nog heel goed werkt is het programma station playlist en deze software is ook nog vrij goedkoop
 
DSP plugins bij SAM

hallo,

nieuwe gebruiker, maar weet wat van SAM.

Het kan zijn dat SAM bij het gebruik van DSP plugins het geluid gaat vervormen.

Bij het bestruings systeem windows xp is het mogelijk maar niet altijd,
maar bij Vista gaat hij vaak gegarandeerd over de zeik.

Heb dit al bij tientallen Vista pc's en laptops geprobeerd, altijd hetzelfde resultaat.

Het gebruik van 2 pc's (muziek en stream pc) is de kans groot dat dit probleem verholpen is mits je bij je muziek pc geen DSP plugins gebruikt in SAM.

Met vriendelijke groet,

Tinjo Klein Severt

HT-Events Evenementen organisatie
HT-Entertainment Licht en Geluid
HT-Studio Studio Techniek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan