laptop zonder internet computer met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart112

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Berichten
50
Hallo,

Ik heb een laptop en computer die bijde een ingebouwd modem hebben van 65 KB als ik deze samen verbind met een telefoonkabel wat gebeurd er dan. Krijg ik dan internet op m`n laptop omdat dat ook op de computer zit.
 
Dan kan je maar op 1 van de 2 internet krijgen volgens mij. Het hangt ervanaf welke het eerst ingebeld heeft. Als je op je laptop inbelt op het internet kan je op de andere pc niet op het internet.
 
maar het is dus wel mogelijk om dat zo te doen met de twee modems uit computer en de laptop zonder schade toe te brengen?
 
Als je telefoon kabel goed is aangesloten moet dat gewoon lukken.
 
nieuwecomputerverbinding.jpg


Dit is de bedoeling hopelijk maakt dit de boel duidelijker.
 
Heb je het nu over een telefoon modem of een netwerkkaart in beide pc's? Als je het over een telefoon modem hebt kan je deze niet op deze manier aansluiten, dan heb je echt een netwerk kaart in je laptop nodig.
 
Laatst bewerkt:
kijk in m`n computer zit een netwerk-kaart en een analoog modem en in m`n laptop een analoog modem kijk maar eens naar het plaatje
 
Hoi !

Onbegrijpelijk wat je wilt !

Je tekent een router, daar kun je toch gewoon je laptop ook aanhangen, evt. via een switch ?

Of je gebruikt een cross-kabel en hangt de laptop aan de PC d.m.v. een tweede nerwerkkaart in die PC !

Een inbelmodem is om in te bellen via een telefoonlijn; daar kun je GEEN pc's mee verbinden.

Of bedoel je een netwerkkaart ?

Greetz,

Harry.
 
Het makkelijkst is een pcmcia netwerkkaart te kopen voor je laptop. Als je dat hebt kan je beide computers op je router aansluiten en ben je klaar. Tenzij je een netwerkkaart in je laptop hebt dan kan je deze al aansluiten op je router.
 
Bedankt voor de reacties!:thumb:


Ik heb de oplossing gevonden ik ga een hub gebruiken omdat ik geen zin heb om een hele netwerkkabel te trekken.

Bedankt voor de moeite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan