laptop formatteren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldA

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
48
Hoi hoi,
Ik wil mijn computer formatteren, maar op de een of andere manier overschrijft mijn XP cd alleen maar de XP versie die op mijn computer staat.
Mijn bootoptions in de bios staat alsvolgt:
Quickboot enable
multiboot disable
Notebook multibay first
Notebook hard drive second

Dit is toch ok?

Mijn ervaring met een desktop is, als ik de XP-cd in mijn cd rom doe krijg ik ook een optie formateren en installeren maar op de een of andere manier krijg ik deze optie niet op mijn laptop..
Is het bij een laptop anders of wat doe ik fout?

Ronald
 
Kort samengevat: een schone installatie lukt niet.
Heb je niet perongeluk een upgrade-versie?
 
Ik krijg wel een optie upgraden of opnieuw installeren.
Als ik hem dan opnieuw installeer krijg ik ook die optie niet.
 
Whaha, ja, ik vat 'm... Staat zeker CD-R op? :rolleyes:
Hmmm... Denk toch dat het een upgrade is. Dat moet je trouwens wel in de verkenner kunnen zien.

Het is trouwens mogelijk een clean install te doen met een upgrade-DVD. Zal even googlen.
 
nee CD-RW staat erop...:D

Het zou goed kunnen dat het een upgrade is, maar nogmaals als je een optie opnieuw installeren kan kiezen moet je toch ook kunnen formatteren. Op ben ik nu lomp!
 
Hoeft niet nee... Je kunt deze optie dus wel gewoon selecteren begrijp ik? :confused:
In ieder geval: als het een upgrade is kun je niet op een normale weg schoon installeren...
Maar er zijn niet-normale wegen...

Edit: in de verkekker heeft je CD een naam. Wat is die naam? Staat er UPG in ofzo? Of UPGRD?
 
hiep hoi,
Ik heb een originele XP home edition van mijn ouders die hem niet meer gebruiken...:thumb:

Nu ben ik alleen bezig om te formatteren, maar heb een klein hulpje nodig.
Ik ben inmiddels zover dat ik de keuze heb uit:
1. druk op Enter als u windows XP op de geselecteed partitie wilt installeren
2. druk op C als u een partitie in niet gepartitioneerde ruimte wilt installeren
3. druk op D als u de geselcteerd partitie wilt verwijderen.

Wat moet ik nu doen als ik hem inzijn geheel wil formatteren?
Ben namelijk beetje huiver op als ik optie 3 neem.....:eek:

Dank je wel voor de reakties
 
Oja ik heb windowscorner gecheckt maar daar kom ik even niet uit....
 
Omdat McMeller er pas Donderdagavond weer is.............

Als je optie 3 kiest kan dat geen kwaad,je kunt de partitie dan gewoon verwijderen en later weer opnieuw aanmaken.
Op deze manier kun je de schijf ook opnieuw indelen.Alleen de C: partitie kun je dan hier formatteren,de rest later in Windows met schijfbeheer.

Optie 1 kan ook en is wellicht makkelijker voor nu,je krijgt dan de volgende waarschuwing.
"Let op: de installatie van meerdere besturingssytemen op een partitie is niet aanbevolen."

Druk daar gewoon op C,dan krijg je later de gelegenheid om de partitie te formatteren ;)

Als je misschien de schijf opnieuw wilt indelen en alles tegelijk wilt formatteren,kun je ook GParted eens bekijken.

Voer 1 opdracht tegelijk uit,dat voorkomt problemen en vergeet niet de C: partitie als actief te zetten.Dit laatste hoeft b.v. niet als je het middels de XP cd doet.

http://gparted.sourceforge.net/

http://downloads.sourceforge.net/gparted/gparted-livecd-0.3.4-6.iso?modtime=1176448208&big_mirror=0

Er is ook een nieuwere versie 0.3.4-7 ,maar daar zit een bug in.

Hier nog een iets uitgebreidere site dan Windows corner.

http://www.windowsreinstall.com/

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan