Geluid op DVD verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
180
Ik heb een film als image bestand. Als ik hem met magic iso bekijk is het een AUDIO_TS en een VIDEO_TS bestand. Het audio bestand is leeg. In het Video bestand staan een aantal VOB bestanden. Als ik de film afspeel vind ik het geluid erg zachtjes en bleek klinken. Kan ik de gekuidskwaliteit b.v. het volume nog verbeteren?

Bij voorbaat dank.
 
Ja het kan, maar niet eenvoudig, dan moet je de dvd opnieuw "rippen" d.w.z. het geluidsspoor van het beeldspoor scheiden, vervolgens het geluid bewerken en daarna het geheel weer samenvoegen en compileren naar VOB......
 
ik brand ts bestanden met Nero (DVD-video bestanden branden).
 
Laatst bewerkt:
Ik haal dan dus met bv Virtualdub de audio er weer uit om deze hierna weer op te boosten. Zijn hier progjes voor?

Freddy
 
Image bestand uitpakken. DVD demultiplexen (audio en beeld worden gescheiden) met bijv. pgcdemux. Ac3 bestand converteren naar wav en dan geluid versterken met bijv virtualdub of cooledit of goldwave. Je hebt wel een ac3filter nodig. Daarna dvd opnieuw compileren. Ik meen dat er ook zo iets is als vob2wav (misschien via VOBedit) om het geluid te exporteren om vervolgens het opgedirkte geluidskanaal terug te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan