de verbinding van twee providers tegelijk gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Berichten
704
Ik heb een kabelaansluiting van Casema en een ADSL aansluiting van KPN. Is het mogelijk om de beide verbindigen (draadloos) tegelijk te gebruiken zodat ik een snellere (download) verbinding heb.
En hoe zou dat dan mooeten?

Met vriendelijke groet,

Ron
 
Nee dat gaat niet zomaar.

Er bestaat volgens mij wel een router die dit zou kunnen maar ik weet even het merk niet meer. Maar deze zijn niet goedkoop en ik vraag mij af of dit ooit goed zou kunnen werken.
 
Het maximale wat je kan krijgen is als je twee downloads hebt, je gebruik maakt van twee verbindingen. De routers werken niet samen dus één download gaat er niet sneller door kunnen.

Eventuele dure routers ken ik niet maar ze zullen vast wel bestaan.
EDIT:
Buitendat, wil je dan een gecombineerd kabel + adsl modem hebben?
 
Ik wil de casema kabelverbinding en KPN ADSLverbinding tegelijk gebruiken. Volgens mij is dat technisch niet mogelijk. Maar het voordeel zou zijn dat ik een snelle downloadverbinding heb met Limewire etc.
Maar het lijkt mij vrijwel onmogelijk om dit te realiseren, toch???
 
Als een computer een verbinding met een andere computer zoekt, dan zoekt hij de snelste verbinding welke beschikbaar is op dat moment.
Is het zo dat de KPN-verbinding op dat moment sneller is, dan zal de verbinding daarvia gaan.
Daarnaast is het zo dat je 2 ip-adressen krijgt, dus de computer waarmee je wil verbinden zal het altijd zien als 2 aparte verbindingen.
 
Ik vermoedde al dat het niet kon. Ik moest even terugdenken aan de tijd dat ik mijn ISDN twee lijnen aan elkaar koppelde ten behoeve van een snellere internetverbinding.
Niet te vergelijken met deze kwestie, maar toch.

Bedankt voor het meedenken.
 
In de goede oude tijd ging alles nog met kroonsteentjes en plakband aan elkaar, en het werkte ook nog :evil:.
 
ADSL en Kabel tegelijk op het zelfde netwerk

Als verwoed thuiswerker baalde ik dat de kabel onder de grond defect was en ik een week naar de bibliotheek was verbannen, of 2x200km moest rijden naar ons kantoor.
Dus heb ik nu Ziggo kabel + Telfort ADSL. Maar hoe krijg je beiden op het zelfde netwerk aan de loop met automatische fail-over.
Bij deze maar in de groep zodat een ander er van kan profiteren.

Mogelijkheden:
1 Router met 2 WAN poorten en fail over. Duur, single point of failure, en moeilijk.
2 RIP listener activeren op de PC's in WIN7, routers moeten RIP ondersteunen. Zowel de Cisco van Ziggo als de Zyxel van Telfort hebben geen RIP.
3 Twee default routes op de PC's in Win7. Deze oplossing heb ik gekozen omdat het gratis en makkelijk is. Instelling als volgt:
De eerste Default route 0.0.0.0 komt automatisch via DHCP binnen en dat is bij mij de Cisco via 192.168.178.1.
Op de Zyxel van Telfort heb ik DHCP uit staan. Het IP nummer is eentje buiten de range die de Cisco kan afgeven.
Op de PC's in Win 7 een cmd box openen als administrator, en de tweede default route via de Zyxel instellen als permanent en secundair:
route -p add 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.178.254 metric 100

In het netwerk center van Win7 zie ik nu de verbinding via "multiple networks" en twee "home networks" via WIFI op dezelfde SSID.
Door WIFI op beide routers in te schakelen is het WIFI netwerk bij mij nu ook redundant, net als de WAN.

Alleen de DHCP is nog niet dubbel. Ik kan beiden aanzetten maar twee identieke DHCP op het zelfde segment geeft toch veel elende.
Voor de rest loopt het als een zonnetje.

Jack
 
Als ik het goed begrijp heb jij een internetverbinding via 2 providers. Dan heb je ook 2 verschillende modems.
Een ADSL modem en een kabel modem ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan